Μουσικό Σχολείο Σάμου: Προσβασιμότητα και συμπερίληψη στους χώρους της τέχνης

Απογοήτευσαν οι Κροάτες

Με τα γκολ στο ντέρμπι μίσους!

Γράφει ο Αντώνης Κόκκινος Τα πιο ψαγμένα προγνωστικα στοιχηματος για σημερα Θα το κάνω για γούρι μου φαίνεται να γράφω τη στήλη πριν γίνει το

Φεστιβάλ «Ηραία-Πυθαγόρεια» - 11 Μαΐου, η πρώτη φετινή εκδήλωση με ομιλία για την Αρχαία Σάμο

Φεστιβάλ «Ηραία-Πυθαγόρεια» – 11 Μαΐου, η πρώτη φετινή εκδήλωση με ομιλία για την Αρχαία Σάμο

Με την ενδιαφέρουσα και επιστημονικά τεκμηριωμένη ομιλία της επίτιμης Προϊσταμένης Τμήματος Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, Μαρίας Βιγλάκη – Σοφιανού ξεκινά και φέτος

Διάσωση 10 ατόμων και σύλληψη του διακινητή τους μετά από καταδίωξη στη Σάμο

Εντοπισμός αλλοδαπών στη Σάμο

Τις πρωινές ώρες της Τετάρτης (08/05), περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντόπισε και περισυνέλλεξε δύο (02) αλλοδαπούς, πλησίον της βραχώδους ακτής του Ακρωτηρίου Πράσσου βορειοανατολικά της Σάμου.

Μουσικό Σχολείο Σάμου: Προσβασιμότητα και συμπερίληψη στους χώρους της τέχνης

O Σταύρος Δ. Μιχαλόπουλος, φίλος και συμπολίτης μας είναι: δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, δικηγόρος Σάμου και Νομικός Σύμβουλος του Δήμου Ανατολικής Σάμου και υποψήφιος διδάκτορας του Τομέα Εθνομουσικολογίας της Σχολής Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ. Είχαμε την τιμή και τη χαρά να τον φιλοξενήσουμε τη Δευτέρα 04 Δεκεμβρίου, στην τάξη της Γ΄ Λυκείου, στο πλαίσιο του γνωστικού αντικειμένου της Νεοελληνικής Γλώσσας, μετά από πρόσκληση της εκπαιδευτικού Νικολαΐδου Κατερίνας, για να διερευνήσουμε τις διαστάσεις του ζητήματος της συμπερίληψης και της προσβασιμότητας στον χώρο της τέχνης.

Κοινή συνισταμένη  και των δύο είναι η ελευθερία και η αξιοπρέπεια. Συνειδητοποιήσαμε ότι στη Σάμο δεν διαθέτουμε κανέναν χώρο τέχνης που να διασφαλίζει επί της ουσίας προσβασιμότητα σε ανάπηρους καλλιτέχνες και θεατές. «Η δυσμενής αυτή συνθήκη, αποτελεί μέρος της ευρύτερης απάνθρωπης Ελληνικής πραγματικότητας, εν γένει, αλλά και ειδικότερα, όσον αφορά την προσβασιμότητα των αναπήρων, τόσο στους χώρους των εκδηλώσεων, όσο και στην προσβασιμότητα επί σκηνής, αναφορικά με τον απαράδεκτο τρόπο που η κοινωνία μας και οι αρχές μας συμπεριφέρονται στους αναπήρους.»

Καταλήξαμε ότι δεν νοείται τέχνη με αποκλεισμούς. «Όλοι/ες  θα πρέπει να αναρωτηθούμε, γιατί συναντάμε σπανιότατα έως ποτέ αναπήρους σε χώρους εκδηλώσεων, μεταξύ του κοινού, και τους ίδιους ως συμμετέχοντες σε κάποιο καλλιτεχνικό δρώμενο. Η απάντηση είναι απλή και ακούει στους όρους, έλλειψη προσβασιμότητας και έλλειψη ενσυναίσθησης.

Η τέχνη, εν προκειμένω, θα προάγεται πραγματικά στην χώρα μας, αν καταστήσουμε όλους τους χώρους της προσβάσιμους, ώστε οι ανάπηροι να μπορούν απαρατήρητοι, με ασφάλεια, αυτόνομα και με αξιοπρέπεια να προσβαίνουν είτε ως μέρος του κοινού, είτε ως καλλιτέχνες, στους χώρους όπου παράγεται ο πολιτισμός. »Δεσμευτήκαμε να είμαστε καλλιτέχνες με άποψη, λειτουργώντας ακτιβιστικά, με ευγένεια… όχι με ηττοπάθεια. Να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα του κάθε ανθρώπου, όσο κι αν αυτό φαντάζει δύσκολο στην εποχή μας. Άλλωστε πίσω από τους μεγάλους καλλιτέχνες, υπάρχει μια ιστορία υπέρβασης.

Κοινοποιήστε στα Social Media

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Email
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ