Μειοδοτικός διαγωνισμός άγονων γραμμών 2023-2024 – Δόθηκε εκ νέου παράταση

Απογοήτευσαν οι Κροάτες

Με τα γκολ στο ντέρμπι μίσους!

Γράφει ο Αντώνης Κόκκινος Τα πιο ψαγμένα προγνωστικα στοιχηματος για σημερα Θα το κάνω για γούρι μου φαίνεται να γράφω τη στήλη πριν γίνει το

Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης στη Σάμο

Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης στη Σάμο

Κυριακή 28 Ιουλίου στις 21:30 Προαύλιος χώρος 1ου & 2ου Γυμνασίου – Βαθύ Σάμου Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης ένας από τους πιο εμπνευσμένους και επιτυχημένους συνθέτες

Μειοδοτικός διαγωνισμός άγονων γραμμών 2023-2024 - Δόθηκε εκ νέου παράταση

Τελικά δεν διεξήχθη, όπως είχε προγραμματισθεί για τη Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου, ο μειοδοτικός διαγωνισμός για τις 73 άγονες γραμμές που σας είχαμε ενημερώσει. Διαβάζουμε ότι πήρε παράταση για τις 29 Φεβρουαρίου, χωρίς μέχρι τώρα να έχει εκδοθεί επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο που να αιτιολογεί και τον βασικό λόγο της παράτασης.

Διαβάζουμε επίσης ότι η αναβολή οφείλεται στην απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων-Προδικαστικών Προσφυγών που γνωμοδότησε θετικά στην προσφυγή της ΖΑΝΤΕ FERRIES που ζήτησε την τροποποίηση των όρων του διαγωνισμού, σε ότι αφορά τον διαχωρισμό της ηλικίας των πλοίων της Γ κατηγορίας και όχι την εξίσωση όλων των πλοίων ανεξαρτήτου ηλικίας.

Μειοδοτικός διαγωνισμός άγονων γραμμών 2023-2024 - Δόθηκε εκ νέου παράταση

Τι αναφέρει η προκήρυξη:
ΠΛΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 1: Πλοία ηλικίας μέχρι και δεκαέξι (16) ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 01/01/2007), που έχουν ταχύτητα σύμφωνα με την παράγραφο 5.θ τουλάχιστον 22 κόμβους καθώς και τα λοιπά απαιτούμενα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο παράρτημα ΙV της παρούσας κατά γραμμή. Για τα πλοία αυτά μπορεί να συναφθεί σύμβαση ενός (01) έτους. Το ανώτατο προσφερόμενο μίσθωμα μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., το οποίο υπόκειται σε κάθε νόμιμη κράτηση, είναι το αναφερόμενο στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙV (Κατηγορία 1) της παρούσας.

ΠΛΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 2: Πλοία ηλικίας μέχρι και είκοσι τεσσάρων (24) ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 01/01/1999), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβους. Για τα πλοία αυτά μπορεί να συναφθεί σύμβαση ενός (01) έτους.

ΠΛΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 3: Κάθε πλοίο που δεν ανήκει (σύμφωνα με την κατατιθέμενη στον διαγωνισμό προσφορά), σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες. Απαιτούμενα χαρακτηριστικά, αυτά που αναφέρονται στο παράρτημα ΙV της παρούσας κατά γραμμή. Για τα πλοία αυτά μπορεί να συναφθεί σύμβαση ενός (01) έτους.

Η ανωτέρω κατηγορία εξομοιώνει τα πλοία, είτε έχουν ηλικία 25 ετών,35 ετών, 40 ετών είτε ακόμη και μεγαλύτερη. Με βάση την απόφαση, η δημόσια αρχή αποδέχθηκε το ορθό του αιτήματος και ζήτησε αλλαγή για τα πλοία της κατηγορίας 3. Έτσι, ο διαγωνισμός για τις άγονες, που αρχικά είχε προσδιοριστεί για τον Δεκέμβριο 23, αναβλήθηκε δύο ακόμα φορές 29/12/23 και 29/1/2024 και θα πάρει τώρα και νέα παράταση αλλά με αναφορά στο κριτήριο της ηλικίας. 

Με την ευκαιρία της αναγκαστικής παράτασης της διεξαγωγής του διαγωνισμού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι αποφασισμένη να εξορθολογήσει και το θεσμικό πλαίσιο αλλά και τους όρους εκτέλεσης των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας των λεγομένων και άγονων γραμμών, που μόνο άγονες δεν είναι. Διότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός άγονων γραμμών, που σύμφωνα με τις πρώτες οικονομικές εκτιμήσεις έχουν σημαντικό οικονομικό όφελος, κυρίως τη θερινή περίοδο (Ιούνιος-Σεπτέμβριος) και έτσι κάθε άλλο παρά άγονες είναι, και δεύτερον, η ηλικία των πλοίων που οι εταιρείες διαθέτουν για την εξυπηρέτηση των δημόσιων συμβάσεων. Και κατά πόσον είναι σύννομο το δημόσιο χρήμα να πρέπει να πηγαίνει σε πλοία ηλικίας 30, 40 ακόμα και 50 ετών, τη στιγμή που ο κλάδος πρέπει να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό και να εναρμονισθεί με τις εθνικές και ευρωπαϊκές επιταγές και προθεσμίες στις εκπομπές των καυσαερίων.

Με λίγα λόγια δεν μπορεί το βαπόρι τη θερινή περίοδο να κάνει πρωτόκολλα σε επιβάτες, ΙΧ και φορτηγά και συγχρόνως να παίρνει και επιδότηση εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ το δρομολόγιο; Τότε γιατί να πληρώνει ο επιβάτης αφού η γραμμή επιδοτείται πλουσιοπάροχα; Η γραμμή Μασσαλία–Κορσική επιδοτείται από τη Γαλλική κυβέρνηση αλλά οι Γάλλοι πολίτες μετακινούνται δωρεάν ή σχεδόν δωρεάν.

Οι κάτοικοι όλων των νησιών χρυσοπληρώνουν το κατάστρωμα και την οικονομική θέση για να πάνε στον Πειραιά. Χώρια τα απαράδεκτα ωράρια και οι βαπορίσιες τιμές άραγε σε πίστωση του μεταφορικού ισοδύναμου που δεν πληρώθηκε ακόμα; Ίσως ήρθε η ώρα να διαχωριστεί η δρομολογιακή περίοδος στις επιδοτήσεις, σε χειμερινή: Οκτώβριος-Μάιος και θερινή: Ιούνιος-Σεπτέμβριος και κυρίως να διαχωριστούν τα δρομολόγια της τακτικής γραμμής με αυτά της επιδοτούμενης γραμμής όπως παλιά που είχαμε όχι 1 όχι 2 αλλά και 3 πλοία από και προς τον Πειραιά και είχαμε άλλα πλοία που εκτελούσαν την άγονη από και προς Αλ/πολη-Καβάλα-Θεσαλονίκη-Δωδεκάνησα. Σε αναμονή μέχρι την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου μήπως και γίνει κάτι αλλά ίσως και τίποτα.
Για το «Σαμιακόν Βήμα»
Δ. Λεκάτης

 

Κοινοποιήστε στα Social Media

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Email
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ