Ένα από τα αναφαίρετα δικαιώματα του δημότη είναι η εξυπηρέτησή του κατά την καθημερινότητά του στην πόλη που ζει. Μία από τις καλές κινήσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια στον Δήμο Σάμου ήταν η δημιουργία δρομολογίων αστικής συγκοινωνίας που πραγματοποιούν τον κύκλο της πόλης. Το λεωφορείο εξυπηρετεί το Βαθύ με δρομολόγια από τη Νεάπολη, κάνει τον κύκλο πάνω από το Νοσοκομείο, Μαλαγάρι και πίσω, σταματώντας στο ενδιάμεσο σε διάφορες στάσεις σε κομβικά σημεία με πρόσβαση σε τράπεζες και υπηρεσίες.
Ως ανάσα και μεγάλη βοήθεια χαρακτηρίζουν οι κάτοικοι τα συγκεκριμένα δρομολόγια καθώς, δεν ήταν πάντα εφικτό να μεταβαίνουν στο Νοσοκομείο ή σε υπηρεσίες χωρίς να πληρώσουν ταξί. Κάποιος θα έλεγε ’’μα καλά και οι οδηγοί ταξί, κλέφτες θα γίνουν;’’. Όχι βέβαια, αλλά για πολλούς ανθρώπους το δωρεάν δρομολόγιο είναι μεγάλη βοήθεια, ειδικά όταν το εισόδημα είναι πολύ μικρό.
Όλα καλά μέχρι ενός σημείου, καθώς από την έναρξη των δρομολογίων τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν δεν είχαν σταματημό. Έλεγχοι, μηχανικές βλάβες, που μπορεί να συμβούν στον οποιοδήποτε, πολλές φορές κάνουν τον κόσμο να περιμένει στη στάση αναρωτώμενος αν θα περάσει το πολυπόθητο λεωφορείο. Και εδώ έρχεται το ερώτημα, γιατί δεν υπάρχει η απαραίτητη ενημέρωση, ειδικά όταν το όχημα πάει για τακτικό έλεγχο. Η απάντηση από τον δήμο είναι ότι βγαίνει ανακοίνωση. Ανακοίνωση πού; Στα κοινωνικά δίκτυα, πού θα το δει ποιος; Η γιαγιά που θέλει να πάει νοσοκομείο;
Όταν ένας φορέας ενδιαφέρεται πραγματικά για τον πολίτη, βρίσκει τρόπους και λύσεις. Φωτεινούς ηλεκτρονικούς πίνακες ανακοινώσεων, έστω σε καίρια σημεία, έγκαιρη ενημέρωση όταν το λεωφορείο πηγαίνει για τακτικό έλεγχο και ίσως κάποιο λεωφορείο αντικατάστασης.
Άλλο πρόβλημα που έχει παρατηρηθεί είναι η αναμονή κάτω από το λιοπύρι, το κρύο, τη βροχή, τον άνεμο. Σε όλες τις προηγμένες πόλεις υπάρχει έστω ένα σκέπαστρο να προστατεύει τους επιβάτες στην αναμονή και καθίσματα. Βέβαια κάποιος θα σκεφτεί πως θα κόψει τη θέα σε ορισμένα σημεία, ας έχουμε λοιπόν ωραία θέα αλλά πολίτες που νιώθουν γ’ κατηγορίας.
Το καλοκαίρι έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να μένουν έξω από το λεωφορείο πολίτες καθώς γεμίζει από τουρίστες, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην δέχονται όρθιους και εδώ έρχεται η ανάγκη ύπαρξης δεύτερου λεωφορείου, έστω κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Τα δρομολόγια, σύμφωνα με πολίτες που χρησιμοποιούν το αστικό, χρήζουν αναθεώρησης και επέκτασης τουλάχιστον μιας ώρας μπρός και πίσω.
Χρησιμοποιώντας κάποιος το λεωφορείο, θα δει με έκπληξη κόσμο να λέει καλημέρα, να κάνει νέες γνωριμίες, να σχολιάζει και να αναλύει τα νέα της ημέρας, των προβλημάτων αλλά και των θετικών στοιχείων της πόλης και όλα αυτά στις μικρές διαδρομές μέσα στην πόλη.
Ναι, η πόλη της Σάμου έχει πολλά ανοικτά θέματα, πολύ σοβαρότερα από τις στάσεις και το δεύτερο λεωφορείο, όμως αξίζει κάποιος να ασχοληθεί για να χαμογελάσει έστω κι ένας πολίτης, να πει μπράβο έστω κι ένας δημότης στη δημοτική αρχή που σκέφτεται και νοιάζεται για τον πληθυσμό της.
Ελένη Χατζηγεωργίου