Πολύς λόγος, πολλές κουβέντες ειδικά στο Δημοτικό Συμβούλιο, πολλά κείμενα, πολλοί διαξιφισμοί στα ραδιόφωνα της πόλης για την περιμετρική οδό Βαθέος. Μια οδός περίπου 5 χιλιομέτρων από την περιοχή «Τρείς Εκκλησιές» περίπου, μέχρι το δρόμο που πηγαίνει προς την περιοχή Καλάμι – Κότσικα – Νησί (Αγία Παρασκευή).
Ένα έργο που μετά από τόσα χρόνια θα έπρεπε όλοι να ήμασταν περήφανοι και ευτυχισμένοι γι’ αυτό, εν τούτοις με την προχειρότητα την οποία έγινε, μόνο θλίψη προκαλεί. Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τις κατολισθήσεις που έχουν σημειωθεί και πόσο μάλλον πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί γιατί δεν έχουμε θρηνήσει ανθρώπινο θύμα.
Σημείο Νεκροταφείου. Πόσες φορές κάποιοι από εμάς δεν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την αφηρημάδα των αλλοδαπών που βγαίνουν από το HOT – SPOT; Εκεί η ταχύτητα πρέπει να είναι μειωμένη πάρα πολύ.
Σημείο Εκκλησίας Αγίου Αθανασίου. Η μία λωρίδα του δρόμου κλειστή από τις κατολισθήσεις. Δρόμος που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, σ’ ένα σημείο είναι ιδιαίτερα στενός, αλλά τουλάχιστον παρηγορείσαι διότι υπάρχει έστω και η απαραίτητη σήμανση.
Μερικά χρόνια πριν σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σάμου μέσω Skype (τηλεδιάσκεψης) ο μελετητής κ. Μυσιρλής από τη Χίο όταν του ζητήθηκε η γνώμη του για την ασφάλεια του δρόμου άφησε όλους έκπληκτους όταν είπε: «Δεν θα αισθανόμουνα τόσο ασφαλής αν διέσχιζα αυτόν τον δρόμο».
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του μελετητή και το πραγματικό γεγονός της κατολίσθησης στην περιοχή Καλάμι – Κότσικας, πόσο ασφαλείς μπορεί να αισθάνονται οι οδηγοί που κινούνται στο συγκεκριμένο σημείο; Και ειδικά για όλους αυτούς που έρχονται για διακοπές στο νησί, νοικιάζουν κάποιο αυτοκίνητο ή δίκυκλο θέλοντας να γνωρίσουν τις ομορφιές του νησιού στο ανατολικότερό της κομμάτι;
Ο «ντόπιος» οδηγός είναι ενημερωμένος, είναι υποψιασμένος αν φυσικά δεν αφαιρεθεί τη συγκεκριμένη στιγμή. Πόσο ενημερωμένος όμως είναι ο οδηγός που κινείται επί του συγκεκριμένου σημείου και θέλει από την πόλη της Σάμου να μεταβεί στον Κότσικα, στο Λιβαδάκι, στο «Γαλάζιο», στο Νησί – Αγία Παρασκευή. Να γνωρίσει μερικά όμορφα μέρη του νησιού;
Στο συγκεκριμένο σημείο δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη σήμανσης για το τι πρόκειται να βρει ο οδηγός μπροστά του, παρά το ότι οι βράχοι έπειτα από κατολίσθηση έχουν καλύψει τη μια λωρίδα. Καμία σήμανση για κατολίσθηση βράχων, καμία σήμανση για μείωση ταχύτητας, καμία σήμανση για μία λωρίδα διέλευσης. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου βλέπει τα εμπόδια ξαφνικά μπροστά του, με την ταχύτητα στα 60 χιλιόμετρα/την ώρα.
Μπορεί και περνά στρίβοντας το τιμόνι αριστερά, δεν παθαίνει τίποτα αν δεν έρχεται από αριστερά άλλο αυτοκίνητο. Και αν η δυσκολία είναι μεγάλου βαθμού με φως, καταλαβαίνουμε όλοι τι μπορεί να γίνει αν η οδήγηση γίνει νυχτερινές ώρες.
Το παρήγορο είναι ότι για το συγκεκριμένο σημείο και για την αποκατάστασή του έχουν εγκριθεί 700.000 ευρώ περίπου, αλλά με τη γραφειοκρατία που επικρατεί στη χώρα κανείς δεν είναι σε θέση να πει, πότε θα ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο.
Ένα δύσκολο σημείο που χρειάζεται ιδιαίτερα προσοχή όταν το περνά κάποιος με τροχοφόρο όχημα. Άραγε πόσο δύσκολο είναι για τους υπεύθυνους να τοποθετήσουν πινακίδες σήμανσης του δρόμου; Και το κυριότερο. Στο άρθρο 9 του ΚΟΚ (παρακάτω) αναγράφεται λεπτομερώς τι πρέπει να γίνεται με τη σήμανση των εργασιών που εκτελούνται στις οδούς, για την ασφάλεια των οδηγών και των επιβατών.
Αλέξης Κομνηνός