Η Δημοτική Κοινότητα Κοκκαρίου για τη στάση στάθμευσης (πιάτσα) ταξί Κοκκαρίου

Απογοήτευσαν οι Κροάτες

Με τα γκολ στο ντέρμπι μίσους!

Γράφει ο Αντώνης Κόκκινος Τα πιο ψαγμένα προγνωστικα στοιχηματος για σημερα Θα το κάνω για γούρι μου φαίνεται να γράφω τη στήλη πριν γίνει το

Άγιο Φως: Με έκτακτη πτήση στη Σάμο

Άγιο Φως: Με έκτακτη πτήση στη Σάμο

Το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου θα φτάσει στην Ελλάδα από τα Ιεροσόλυμα το Άγιο Φως μεταφέροντας μαζί του το χαρμόσυνο αναστάσιμο μήνυμα. Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες, ειδικές, πτήσεις

Μ’ ένα μακροσκελές δελτίο τύπου η Δημοτική Κοινότητα Κοκκαρίου εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει με το θέμα της στάσης στάθμευσης των ταξί Κοκκαρίου και για ποιο λόγο στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, το συγκεκριμένο θέμα πήρε αναβολή και θα ξανασυζητηθεί προσεχώς. Αναλυτικά το δελτίο τύπου της Δημοτικής Κοινότητας Κοκκαρίου:

Θέμα : Στάση στάθμευσης (πιάτσα) ταξί Κοκκαρίου

Η Κοινότητα Κοκκαρίου εδώ και ένα χρόνο έχει μείνει σε κατάσταση αναμονής για το εν λόγω θέμα το οποίο έχει αναστατώσει τόσο την Τοπική Κοινωνία όσο και το Δημοτικό Συμβούλιο. Θεωρούμε ότι είναι η ώρα να δοθούν ορισμένες εξηγήσεις για το ζήτημα μιας και διαφαίνεται ότι σε πολλούς δεν ήταν ξεκάθαρο όπως και δεν δόθηκε η ευκαιρία να ξεκαθαρίσει στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο με αποτέλεσμα να υπάρξει αναβολή της απόφασης.
Ξεκινώντας θα θέλαμε πρώτα να κάνουμε μια ενημέρωση όσο αφορά τους ορισμούς που παρουσιάζονται στο κείμενο και οι οποίοι είναι χαρακτηριστικοί ώστε να κατανοούμε την έννοια και τον ορισμό τους :
Α) πολιτική απόφαση : είναι η απόφαση που λαμβάνεται από το Σώμα των Εκλογέων του εκάστοτε φορέα (είτε λέγεται Τοπική Κοινότητα, είτε Δήμος είτε Κοινοβούλιο) και η οποία εφαρμόζεται ακόμη και αν δεν είναι σύννομη (χαρακτηριστικό παράδειγμα αποφάσεις του Κοινοβουλίου που εν συνεχεία χαρακτηρίζονται αντισυνταγματικές κλπ κλπ)
Β) κατοικία : δεν αναφέρεται ως την έννοια που έχουμε συνηθίσει, που δεν είναι άλλη από τον όρο «οικία», αλλά στη χρήση του κτιρίου, που ορίζεται βάση του Κτιριοδομικού Κανονισμού στο αρ. 3α. Η χρήση του εκάστοτε κτιρίου ορίζεται με το Χωροταξικό το οποίο εφαρμόζει για τα μεν εντός οικισμών με εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και σχεδίων πόλεων βάση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού (το γνωστό Γ.Π.Σ. ή γουπουσού) και το οποίο ορίζει τη Χρήση Γής στο εκάστοτε Οικοδομικό Τετράγωνο για τα δε εκτός οικισμού βάση των Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.). Όπου δεν υφίσταται το Ρυμοτομικό Σχέδιο δεν υφίσταται και το Γ.Π.Σ. και εφαρμόζεται το εκάστοτε ΦΕΚ του κάθε Οικισμού και όπου δεν υφίσταται Ζ.Ο.Ε. υφίσταται το ΦΕΚ 270Δ’/1985 (δόμηση εκτός σχεδίου). Στον οικισμό μας με Μη Εγκεκριμένο Ρυμοτομικό Σχέδιο δεν υφίσταται Γ.Π.Σ. επομένως η Χρήση Γης έχει να κάνει με το τι ορίζει το ΦΕΚ του Οικισμού μας (ΦΕΚ 510Δ’/1980)
Γ) χρήση γής : είναι η γνωστή βεβαίωση που πολλοί έχετε λάβει από την Πολεοδομία (νυν Υπηρεσία Δόμησης), κυρίως οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, και η οποία σας γνωστοποιεί αν επιτρέπεται η επαγγελματική δραστηριότητα στο εν λόγω χώρο ως την αιτείστε ή γενικότερα τι χρήση κτιρίου επιτρέπεται στο κάθε οικόπεδο (και γήπεδο – γήπεδο = το οικόπεδο εκτός οικισμού)
Κλείνουμε τα διευκρινιστικά των ορισμών και συνεχίζουμε με μια ιστορική αναδρομή της ιστορίας «ταξί» Κοκκαρίου.

Μέχρι το 1995 το Κοκκάρι διέθετε 3 (τρία) ταξί και τα οποία στάθμευαν επί της καθέτου οδού που οδηγεί από την διασταύρωση του Αγίου Νικολάου προς την «Πλατεία» και το «Γεφυράκι», παράλληλα δηλαδή και πλησίον των νυν επιχειρήσεων του Γεωργίου Κρητικού (Πυθαγόρας) και του Κώστα Γιάχου (Memory). Η πιάτσα αυτή των ταξί βρισκόταν εκεί (χωρίς να έχουμε επίσημο στοιχείο) από τα τέλη της δεκαετίας του 50. Το 1996 λοιπόν τα ταξί γίνονται τέσσερα (4) και με την υπ’ αριθμόν 58/1996 απόφασή της η Κοινότητα Κοκκαρίου καθορίζει επισήμως την πιάτσα ταξί του Οικισμού (άνευ όμως ύπαρξης στοιχείων άλλων εγκρίσεων) και ορίζει ως θέση 2 (δυο) ταξί πλησίον των παραπάνω ιδιοκτησιών και 2 (δυο) απέναντι στη γωνία του μανδρότοιχου του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου με την Δημοτική οδό που έρχεται από την συνοικία «Σάρα».
Το 1997 εφαρμόζεται ο Νόμος Καποδίστρια και από αυτόνομη Κοινότητα προσχωρούμε στον τότε Δήμο Βαθέος. Αιφνιδίως ο τότε Δήμος με πολιτική απόφαση παραχωρεί χώρο της ως τότε πιάτσα ταξί στον αιτούντα για παραχώρηση και εκμετάλλευση ιδιοκτήτη της μιας επιχείρησης επί της οδού που οδηγεί προς «Πλατεία – Γεφυράκι». Ταυτοχρόνως και εφόσον υπήρχε το δεδικασμένο της απόφασης παραχωρείται και ο εναπομείναντας χώρος πιάτσας επί αυτής της οδού στην έτερη επιχείρηση, η οποία και εκείνη προχώρησε σε αντίστοιχη αίτηση, χωρίς όμως ο Δήμος Βαθέος να προβεί ούτε στην κατάργησή της αλλά ούτε και στον επαναπροσδιορισμό της νέας πιάτσας. Η Κοινότητα μένει επίσης τυπικά και νομικά άπραγη χωρίς να καταθέσει νέα πρόταση και έρχεται σε προφορική συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες ταξί και επιχειρήσεων ώστε τα 2 ταξί που έχουν μείνει χωρίς χώρο στάθμευσης να σταθμεύουν πλέον στη γωνία όπου βρίσκεται η δημόσια βρύση επί της Κεντρικής Οδού.
Το 2000 όμως και υπό το βάρος της ανάγκης εύρεσης νέου Χώρου Στάθμευσης λόγω της αύξησης της χρήσης των ενοικιαζόμενων και Ι.Χ. αυτοκινήτων έναντι των δικύκλων ως παλαιότερα ο Δήμος Βαθέος ενοικιάζει το νυν Χώρο Στάθμευσης Αγίου Νικολάου 3,5 σχεδόν στρεμμάτων άνευ πρόσβασης και έρχεται σε συμφωνία με την εκκλησιαστική επιτροπή του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου με εκατέρωθεν παραχωρήσεις για την διάνοιξη οδού και την πρόσβαση στον νέο Χώρο Στάθμευσης εν συνεχεία της υφιστάμενης θέσης των 2 ταξί που βρίσκονταν εκεί βάση της 58/1996 απόφασης (πλησίον του μανδρότοιχου του Ιερού Ναού). Αυτομάτως το σημείο επιφορτίζεται με την εκατονταπλάσια κυκλοφορία οχημάτων. Μέχρι και σήμερα το 2017 το καθεστώς του χώρου στάθμευσης (πιάτσα) των ταξί μένει ακαθόριστο ενέχοντας οιαδήποτε πρόκληση.
Το 2015 σε άτυπη ανοικτή γενική συνέλευση με σκοπό την γνωριμία με τον κάτοικο του Κοκκαρίου και με σκοπό να αναδειχθούν θέματα που απασχολούσαν τους μόνιμους κατοίκους αλλά και τους μακράς διάρκειας επισκέπτες μας ήρθε στο προσκήνιο και η πιάτσα ταξί. Οι επαγγελματίες οδηγοί αντέδρασαν όσο αφορά τη μεταφορά τους χωρίς βέβαια να γνωρίζουν ότι ο χώρος που βρίσκονταν και θεωρούσαν πιάτσα ταξί στην πραγματικότητα δεν υφίστατο, συνεπώς νομικά ακάλυπτοι. Στο θέμα δεν δόθηκε συνέχεια ούτε και έγιναν σχετικές αναφορές αλλά η Κοινότητα συνεχίζει να αναζητά την ιδανική θέση.
Ο λόγος που δίνεται συνέχεια στο θέμα έχει να κάνει με το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργούνταν στην συγκεκριμένη διασταύρωση και κυρίως στην ένωση της δημοτικής οδού με την έξοδο του χώρου στάθμευσης Αγίου Νικολάου. Όλοι λίγο ή πολύ γνωρίζουν επακριβώς τι εννοούμε μιας και όλοι όσοι έχουν έρθει επίσκεψη στο Χωριό μας αλλά και οι ντόπιοι μιας και το έχουν βιώσει.
Η Κοινότητα αναζητά χώρο στάθμευσης ταξί με γνώμονα δύο βασικά στοιχεία:
1ον ασφάλεια επιβατών – οδηγών και οχημάτων
2ον αρραγής και λειτουργική καθ’ όλη την διάρκεια του έτους

3ον και σημαντικότερο, νόμιμη βάση των προδιαγραφών που έχει ορίσει η Πολιτεία και οι Νόμοι του Κράτους
Η Κοινότητα αρχικώς ζητά προφορικά όπως μετακινηθούν προσωρινά τα δυο ταξί που σταθμεύουν στην γωνία της εκκλησίας και σταθμεύσουν πλέον σε συνέχεια των δυο έτερων ταξί επί του οδοστρώματος με σκοπό την αποσυμφόρηση της διασταύρωσης εξόδου του Χώρου Στάθμευσης Αγίου Νικολάου. Τα δυο επιπλέον οχήματα αφήνουν κενό χώρο έμπροσθεν της επιχείρησης της κας Τζιβανάκη έπειτα από προφορικό αίτημά του συζύγου της και παραμένουν εκεί καθ’ όλο το καλοκαίρι.
Καθ’ όλη τη διάρκεια αυτή του καλοκαιριού παρατηρείται η κίνηση και η συμπεριφορά στο συγκεκριμένο σημείο καθώς επίσης και αναζητείται και ο κατάλληλος νέος χώρος στάθμευσης ταξί με γνώμονα πάντα τα 3 παραπάνω στοιχεία.
Οι προϋποθέσεις ίδρυσης πιάτσας ταξί ορίζονται βάση του ΠΔ 244/1987 και ειδικότερα όσο αφορά τη θέση της πιάτσας στο άρθρο 5 του σχετικού και έχουν ως παρακάτω:
«Αρθρο 5.

Χώροι στάσης ή στάθμευσης.

1. Η στάση ή η στάθμευση των αυτοκινήτων ταξί και αγοραίων για την εξυπηρέτηση του κοινού επιτρέπεται:

α) Σε ειδικά γιαυτό το σκοπό καθορισμένους χώρους στάσης ή στάθμευσης (πιάτσες). Οι χώροι αυτοί καθορίζονται για μεν την Πρωτεύουσα του νομού με απόφαση του οικείου Νομάρχη, μετά από γνώμη του οικείου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Υπηρεσίας Τροχαίας κίνησης και των οικείων συνδικαλιστικών οργανώσεων των ιδιοκτήτων και οδηγών αυτοκινήτων ταξί και αγοραίων, για δε τις λοιπές διοικητικές μονάδες του νομού με απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της οικείας υπηρεσίας τροχαίας κίνησης.

β) Σε σημεία οδοστρώματος ή πλατειών που επιτρέπεται η στάση ή η στάθμευση και εφόσον τα σημεία αυτά απέχουν από ορατό σταθμό αυτοκινητών ταξί (πιάτσα) απόσταση μεγαλύτερη των πενήντα (50) μέτρων.

γ) Προκειμένου για αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων και σιδηροδρομικούς σταθμούς, αποκλειστικά και μόνο στους καθορισμένους γι` αυτό το σκοπό σταθμούς (πιάτσες). Στους υπόψη χώρους οι οδηγοί απαγορεύεται να απομακρύνονται από τα αυτοκίνητα τους για να αναζήτηση επιβάτη ή άλλο λόγο. Ειδικά τα ταξί και αγοραία που
αποδεδειγμένα είναι προμισθωμένα και εφόσον δεν έχει καθορισθεί ειδικός χώρος για την αναμονή των επιβατών τους, επιτρέπεται να σταθμεύσουν σε σημεία που δεν απαγορεύεται η στάση ή η στάθμευση και εκτός του σταθμού (πιάτσας), οι δε οδηγοί τους επιτρέπεται να
απομακρυνθούν για την παραλαβή των επιβατών τους, αφού αναρτήσουν εσωτερικά στον ανεμοθώρακα του αυτοκινήτου η σχετική βεβαίωση του μισθωτή τους που καθορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 8.

2. Με μέριμνα και δαπάνες των αρμοδίων υπηρεσιών, σε αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων και σιδηροδρομικούς σταθμούς μπορεί να αναρτώνται σε κατάλληλα και εμφανή σημεία το ισχύον τιμολόγιον στην ελληνική και αγγλική γλώσσα και κάθε άλλο στοιχείο ή
ένδειξη η πληροφορία που αποσκοπεί στην καλύτερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

3. Η σήμανση και η τοπόθετηση εξοπλισμού (στεγάστρα, πληροφοριακές πινακίδες κ.λ.π.) στους σταθμούς (πιάτσες), αυτοκινήτων ταξί και αγοραίων καθώς και η σχετική συντήρηση, πραγματοποιείται με μέριμνα και δαπάνες των αρμοδίων υπηρεσίων.

4. Τα αυτοκίνητα ταξί και αγοραία που προερχόνται στους σταθμούς τους (πιάτσες), παίρνουν θέση σύμφωνα με τη σειρά προσέλευσής τους, με την επιφύλαξη του άρθρου 8 παράγραφος 5γ υποπερίπτωση εε`.

5. Για έδρες στις οποίες λειτουργούν ταξί και ραδιοταξί, ο οικείος Νομάρχης ύστερα από γνώμη της Νομαρχιακής Επιτροπής του άρθρου 3 του Ν. 1437/84 και υστέρα από συνεννόηση με τις οικείες επαγγελματικές οργανώσεις ιδιοκτήτων ΕΔΧ αυτοκινήτων, μπορεί με απόφαση του να καθορίζει ορισμένους σταθμούς (πιάτσες) που να χρησιμοποιούνται μόνο από ταξί ή μόνο από ραδιοταξί, απαγορευμένης της χρησιμοποίησης τους από ραδιοταξί ή ταξί αντίστοιχα.»
Ιδέες αρκετές. Από αυτές που έχουν μια λογική βάση αλλά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις μέχρι και τις αστειάζουσες, όπως μετακίνησής τους (των ταξί) σε εκτός οικισμού περιοχή. Χαρακτηριστικές οι παρακάτω :
1) θέση «Καντούνα» της συνοικίας Ταρσανάς : αφορά την δημοτική οδό που οδηγεί προς το Αλιευτικό Καταφύγιο. Η συγκεκριμένη θέση απορρίπτεται λόγω του ότι δεν καλύπτει βασικές προϋποθέσεις όπως πχ πλησίον των σημείων ενδιαφέροντος (κάτι το οποίο δεν μπορεί να αλλάξει σε αντίθεση με την απαγόρευση στάθμευσης και τον ελλιπή φωτισμό) με το κοντινότερο στα 195μ σε ευθεία γραμμή με πραγματική απόσταση περί τα 225 μ. Επιπλέον θεωρείται ως μη πρακτική ειδικότερα κατά τους χειμερινούς μήνες διότι είναι δίπλα σχεδόν από τη θάλασσα και δεν υπάρχει σημείο προστασίας για οποιονδήποτε επιβάτη είναι σε αναμονή, μη προστασία για τα οχήματα καθώς επίσης και υποχρεωτική κίνηση των ταξί επιπλέον 160μ περίπου για την αναστροφή και την επιστροφή τους στην πιάτσα.
2) εντός του αύλειου χώρου του Ι.Ν. Κοκκαρίου, μια πρόταση η οποία προστέθηκε και επί της τελικής αποφάσεως της Κοινότητας από τον τοπικό σύμβουλο κο Διολέτη ως πιθανή μελλοντική λύση. Η ιδέα δεν είναι εφαρμόσιμη άμεσα και απαιτούνται διαδικασίες τόσο τεχνικές όσο και νομικές. Η έκταση ανήκει στην εκκλησία και δη στο εκκλησιαστικό συμβούλιο του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου και οποιαδήποτε απόφαση βασίζεται στην καλή πίστη, στην παραχώρηση προς χρήση (αν και απαγορεύεται από το Νόμο εντός ξένων ιδιοκτησιών) ή στην υποχρεωτική απαλλοτρίωση. Συν το γεγονός ότι αυτομάτως εισερχόμαστε στην διαδικασία καθορισμού νέας στάσης Κ.Τ.Ε.Λ.
3) ακριβώς απέναντι από το Χώρο Στάθμευσης Βεργή : αν και υπάρχει πεζοδρόμιο είναι η έξοδος του χώρου στάθμευσης, ήδη επιφορτισμένο σημείο με κίνηση οχημάτων, απαγορεύεται η στάθμευση, δεν φωτίζεται επαρκώς, πλησίον των σημείων ενδιαφέροντος μεν αλλά κυρίως δεν υπάρχει ο ελάχιστος απαιτούμενος χώρος για την στάθμευση των 4άρων ταξί και οριακά κοντά στην στάση Κ.Τ.Ε.Λ.
4) ακριβώς έξω από τους Χώρους Στάθμευσης Στεφάνου και Μελλισαροπούλου. Μια πρόταση που αναφέρθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο ως πρόταση από τον δημοτικό σύμβουλο κο Καζόγλου και ο οποίος ανέφερε ορισμένα στοιχεία καταλληλότητας ,κατά τη γνώμη του, ξεχνώντας όμως εντέχνως να αναφέρει ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες. Το συγκεκριμένο σημείο είναι η έξοδος τριών χώρων στάθμευσης – των κύριων χώρων στάθμευσης του Οικισμού, κατανοητό θεωρούμε γιατί η άρνηση. Η αναφορά του ότι ο δρόμος έχει πλάτος μεγαλύτερο από το προταθέν σημείο είναι λανθασμένη διότι εντός των μέτρων που ανέφερε λησμόνησε να αναφέρει ότι έχει προσμετρήσει και τον χώρο που θεωρείται πεζοδρόμιο και προορίζεται για πεζοδρόμιο. Προς ενημέρωσή σας το πλάτος του δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο είναι ακριβώς ίδιο με το πλάτος του δρόμου στο προταθέν. Η Κοινότητα επίσης ενδιαφέρεται για τον συγκεκριμένο χώρο με σκοπό την περεταίρω ρύθμιση των κυκλοφοριακών της ζητημάτων, στοιχεία που έχουν ήδη αναρτηθεί στη σελίδα της στο facebook από το 2015 καθώς επίσης και σε συνάντηση με τους επαγγελματίες οδηγούς τουριστικών λεωφορείων, ΚΤΕΛ και προμηθευτές.
5) εντός των ανωτέρω Χώρων Στάθμευσης : απαγορεύεται από το Νόμο, είναι ιδιωτική περιουσία η οποία ενοικιάζεται από το Δήμο Σάμου και παραχωρείται δωρεάν προς χρήση στους κατοίκους και τους επισκέπτες του Οικισμού. Επιπλέον χρειαζόμαστε ένα χώρο στάθμευσης ταξί ο οποίος να μην χρειάζεται να ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια όσο δηλαδή και ο χρόνος μίσθωσης των εν λόγω οικοπέδων συν το ότι θα αναζητούμε νέο χώρο εναπόθεσης σκουπιδιών και για τα οποία η Κοινότητα έχει κάνει ενέργειες για την απομάκρυνσή τους αλλά έχει αντιμετωπίσει την κάθετη άρνηση. Αυτά μπορείτε να τα βρείτε και σε αντίστοιχες αναρτήσεις της Κοινότητας Κοκκαρίου στη σελίδα της στο facebook.
6) εντός του συνεκτικού τμήματος του Οικισμού: ασχολίαστο βέβαια και άξιο μόνο για όσους δεν έχουν έλθει ποτέ στο Χωριό μας και ακούνε το όνομα «Κοκκάρι» για πρώτη τους φορά πλην των συμπαθέστατων κρομμύων.
Έχοντας λοιπόν υπόψη μας όλα τα παραπάνω η Κοινότητα με την υπ’ αριθμόν 8 του 2016 απόφαση της 3ης τακτικής συνεδρίασής της την 12-4-2016, αποφασίζει ομόφωνα τον καθορισμό της πιάτσας ταξί Κοκκαρίου επί της Κεντρικής Οδού και έμπροσθεν των ιδιοκτησιών κληρ. Γεωργίου Σταματάκη και Ιωάννη Γιαφάλογλου – Αγγελικής Τζιβανάκη.
Με το υπ’ αριθμ. 19/24-5-2016 η Κοινότητα ζητά την γνωμοδότηση του Τμήματος Τροχαίας Σάμου.
Στις 30/5/2016 και με αριθμ. Πρωτ/λου 24 της Κοινότητας, η κα Τζιβανάκη καταθέτει μέσω το δικηγόρου της, Αίτηση Ανάκλησης Παράνομης Απόφασης και εν συνεχεία καταθέτει την υπ’ αριθμ. Πρωτ/λου 11485/1-6-2016 Δ. Σάμου, Επιστολή Παραπόνων – Αίτηση Παροχής Πληροφοριών.
Η Κοινότητα θεωρεί το έγγραφο «δικονομική φωτοβολίδα» μιας και το μοτίβο της επιστολής επαναλαμβάνεται και ειδικότερα στην τρίτη παράγραφο της τρίτης σελίδας αναφέρει χαρακτηριστικά : « Σύμφωνα με το Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως ορίζεται στο άρθρο 34 αυτή η ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ και η ΣΤΑΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ στις κάτωθι περιπτώσεις (αναφέρονται ΜΟΝΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΑΣ):» και αναγράφονται οι περιπτώσεις απαγόρευσης. Η Κοινότητα δια μέσου του προέδρου απαντά ιδιοχείρως στις 8/6/2016 με επιστολή της προς το γραφείο Δημάρχου, τις τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και τον γ.γ. του Δήμου και καταρρίπτει μία προς μία τις ενστάσεις του επιχειρηματία, πλην μιας ως αποδείχθηκε αργότερα στις 24/06 από έγγραφο της Τροχαίας.
Στις 06/07/2016 η κα Τζιβανάκη καταθέτει την υπ’ αριθμ. 908 Αίτησή της προς την Εισαγγελία Σάμου και η οποία Εισαγγελία την διαβιβάζει προς τον Δήμο Σάμου και λαμβάνει το υπ’ αριθμ. Πρωτ/λου 15268/13-7-16 ενώ λίγο νωρίτερα στις 12 Ιουλίου διαβιβάζεται στην Κοινότητα Κοκκαρίου εκ μέρους του γ.γ. του Δήμου.
Η Εισαγγελία καλεί τον καταγγέλλων ιδιοκτήτη και τον πρόεδρο της Κοινότητας στο γραφείο της και δίδεται μια προσωρινή και συμβιβαστική λύση μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Η συμφωνία ήταν μια συμφωνία «κυρίων» και από τα δυο μέρη, για τη μεν Κοινότητα η παραχώρηση κενής θέσης έμπροσθεν του καταστήματος για δε τον ιδιοκτήτη η απελευθέρωση του καταληφθέντος πεζοδρομίου (όχι αυτού το οποίο ήδη ενοικίαζε από το Δήμο Σάμου).
Στις 14/7/2016 η Τροχαία Σάμου αποστέλλει έγγραφό της (2501/1/57-δ’) μετά από νέα Εισαγγελική Εντολή και έπειτα από νεότερη τώρα καταγγελία (δυστυχώς δεν έχω στοιχεία) του συζύγου της ιδιοκτήτριας του κου Γιαφάλογλου η οποία Τροχαία ζητούσε την επιστροφή των οχημάτων στην νομίμως αρχική τους θέση βάση της 58/1996 απόφασης της Κ.Κ.) ως όριζε η Εισαγγελία. Ο κος Γιαφάλογλου προέβει στην νεότερη καταγγελία διότι θεώρησε αυθαίρετα ότι η συμφωνία περιελάμβανε και την αυθαίρετη διαγράμμιση που είχε γίνει ήδη στο οδόστρωμα.
Η Κοινότητα θεώρησε ότι τήρησε την συμφωνία, απέστειλε και σχετική επιστολή στις 16/07/16 στην αντι – Εισαγγελέα Σάμου με την οποία είχε γίνει και η σχετική συζήτηση. Αποτέλεσμα δεν υπήρξε και είναι λογικό κατανοώντας απόλυτα τη θέση της Λειτουργού. Το αποτέλεσμα ήταν οι οδηγοί ταξί να συμμορφωθούν με τις επιταγές και να έχουμε τις γνωστές τραγελαφικές εικόνες, τα ταξί στη μέση του κάθετου δρόμου προς Πλατεία.
Η Τροχαία Σάμου απαντά με τον υπ’ αριθμ. Πρωτ/λου 2501/1/57γ’ (ΑΜΥ: 55542). Η ημερομηνία στο έγγραφο είναι ασαφής και θεωρούμε ότι έχει μείνει – γραφεί εκ παραδρομής λόγω του ότι αναγράφεται ως «Σάμος 02/10/2015» αλλά ο Δήμος Σάμου το λαμβάνει με αριθμ. Πρωτ/λου παραλαβής 13598/24-6-16. Η γνωμοδότηση είναι αρνητική και αναφέρει «….λόγω ότι ο προτεινόμενος χώρος βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των δέκα (10) μέτρων από …βάση του αρ.34.2γ … του ΚΟΚ» ,κοινώς κοντά στη διασταύρωση. Και είναι η μόνη παρατήρηση που αναφέρει το έγγραφο!
Εν συνεχεία, η Κοινότητα έχοντας υπ’ όψην της την γνωμοδότηση της Τροχαίας και βασιζόμενη στο γεγονός ότι η μόνη παρατήρηση της Υπηρεσίας ήταν τα δέκα (10) μέτρα από την διασταύρωση (ανοικτή προέκταση πλησιέστερης οριογραμμής κάθετης οδού, δηλαδή από τις άκρες του δρόμου και όχι από το κέντρο του ή ερυθρά στους γνωρίζοντες τους τεχνικούς όρους, κάτι και το οποίο διευκρινίστηκε άμεσα) και ελέγχοντας ακόμη μια φορά τις προϋποθέσεις, επανέρχεται στο θέμα με νέα αναβαθμισμένη απόφαση, την υπ’ αριθμό 10/2016 της 5ης/13-08-16 τακτικής της συνεδρίασης και επανακαθορίζει το Χώρο Στάθμευσης (πιάτσα) Ταξί Κοκκαρίου με την προσθήκη της μελλοντικής λύσης ως εξέφρασε ο κος Διολέτης. Η απόφαση προωθείτε προς τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Σάμου για την εκπόνηση της σχετικής Κυκλοφοριακής Μελέτης και εν συνεχεία λαμβάνει και την θετική γνωμοδότηση από την Τροχαία Σάμου με αριθμ. Πρωτ/λου 2501/1/57-θ΄ της 21-3-2017. Τελικό στάδιο η εκδοθείσα ομόφωνη έγκριση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Τα υπόλοιπα σας είναι γνωστά ως διαδραματίστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 16ης Μαΐου 2017.
Στο δια ταύτα. Στάση (πιάτσα) ταξί Κοκκαρίου επί της κεντρικής οδού Κοκκαρίου ως έχει προταθεί και ως έχει καθοριστεί από την μελέτη.
Το σημείο είναι κεντρικό ως οφείλει να είναι μια πιάτσα ταξί και δεν απαγορεύεται η Στάση και η Στάθμευση (μοναδικό σημείο σε όλο το μήκος και είχε δημιουργηθεί έτσι λόγω της ύπαρξης παλαιότερα υποκαταστήματος τράπεζας).
Ασφάλεια: Υπάρχει υφιστάμενο επαρκούς πλάτους πεζοδρόμιο (μέσου πλάτους 2 μέτρων) συν την προβλεπόμενη μικρή επέκτασή του ώστε να είναι πλήρως λειτουργικό για όλα τα οχήματα ταξί συν την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες και μειωμένης κινητικότητας (ΑΜΕΑ/ΑΜΚ). Φωτίζεται πλήρως και υπάρχει ακόμη και η δυνατότητα ενίσχυσης του φωτισμού αν και δεν κρίνεται αναγκαίο. Παρέχει ασφάλεια στους επιβάτες που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται ακόμη και σε αυτούς που πολλές φορές περιμένουν ταξί ακόμη και στις έντονες καιρικές συνθήκες (υπάρχουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν αρκετές ώρες χειμώνα καλοκαίρι συν μια μόνιμη ανοικτή τέντα ιδιώτη. Δέκα (10) μέτρα μακριά από την διασταύρωση ως ορίζει ο Νόμος και δεν εμποδίζουν την απρόσκοπτη κίνηση των εξερχομένων οχημάτων. Ελεύθερο πλάτος δρόμου 4,70μ αρκετά για την κίνηση των οχημάτων βάση του ΚΟΚ, την ώρα που σε σημεία της Ε.Ο. Σάμου – Καρλοβάσου έχουμε κατά πολύ μικρότερο πλάτος. Μακριά από τις εξόδους των Χώρων Στάθμευσης του Οικισμού, μακριά από την στάση του ΚΤΕΛ. Σε ομαλό σημείο και προσπελάσιμο σε όλους και πλησίον όλων σημείων ενδιαφέροντος του Οικισμού.
Αρραγής: μια και ενιαία και όχι το ένα ταξί εδώ και το άλλο στην άλλη άκρη. Που αλλού έχουμε δει αυτές τις φαεινές πατέντες; Μια πιάτσα που μπορεί να λειτουργήσει απρόσκοπτα για τα επόμενα αρκετά χρόνια και εφόσον βέβαια δεν αλλάξουν άρδην οι καταστάσεις.
Νόμιμη: καλύπτει 100% τις προϋποθέσεις που ορίζει η σχετική νομοθεσία και θα είναι και η πρώτη και μοναδική ίσως πιάτσα ταξί στη Σάμο που καλύπτει αυτό το ποσοστό και αυτό μέχρι να ενεργοποιηθεί η Συγκοινωνιακή Μελέτη της πόλεως της Σάμου και η οποία θα είναι δεύτερη.
Κλείνοντας όλο αυτό το κεφάλαιο, διότι είναι το ίδιο δύσκολο να τα βάλεις όλα σε μια σειρά και να τα καταγράψεις με το να κάτσεις να τα διαβάσεις όπως ίσως κάνατε εσείς τώρα, θα θέλαμε να δώσουμε και ορισμένες λεπτομέρειες γιατί ακούστηκαν πολλά στο Δημοτικό Συμβούλιο και όλα είχαν σκοπό τον αποπροσανατολισμό του Σώματος.
Η Κοινότητα Κοκκαρίου κατανοεί την ανησυχία της επιχείρησης των Γιαφάλογλου – Τζιβανάκη και αντιλαμβάνεται ότι κάθε τι που μπορεί να αλλάζει μια καθημερινή ρουτίνα είτε έχει να κάνει με τις συνήθειές μας είτε έχει να κάνει με την αντίληψή μας μας δημιουργεί μια αναστάτωση. Έχουν κάθε δικαίωμα να πιστεύουν ότι θα τους δημιουργήσει πρόβλημα.
Αντιθέτως η Κοινότητα θεωρεί ότι δεν θίγονται επαγγελματικά και αυτό διότι:
1. το κατάστημα είναι εποχιακό άρα λειτουργεί κατά την τουριστική περίοδο
2. κατά την τουριστική περίοδο λειτουργούν και πιο έντονα τα ταξί επίσης
3. το 2 έχει ως συνέπεια τα ταξί να βρίσκονται στην πιάτσα πολύ ελάχιστα και ειδικά κατά τους κύριους μήνες οι ώρες που βρίσκονται και τα 4 μαζί δεν ξεπερνούν τις 2 ώρες το 24ωρο την ώρα που η επιχείρηση λειτουργεί συνήθως από τις 10 το πρωί μέχρι τις 10 -11 το βράδυ.
4. το 3 έχει ως αποτέλεσμα πολλές φορές – και δεν είναι λίγες – οι πελάτες να περιμένουν για αρκετή ώρα στην πιάτσα. Πλέον του ότι μπορεί να πάρουν ένα αναψυκτικό πάντα θα ρίξουν και μια ματιά στην επιχείρηση που πουλά είδη τουριστικά.
5. η ύπαρξη της πιάτσας αυτομάτως αποτρέπει οποιονδήποτε να παρκάρει στο σημείο. Πέρυσι, επί μονίμου βάσεως κάποιος είχε παρκάρει, είτε για να πάρει εφημερίδα, είτε γιατί ξεφόρτωναν εμπορεύματα, είτε γιατί πουλούσαν φρούτα, πάντα κάποιος βρίσκονταν εκεί. Και δεν είναι λύση να εξασφαλίσουμε το ελεύθερο παρκάροντας μπροστά στο δρόμο το δίκυκλό μας.
Όσο αφορά τις καταγγελίες εκ μέρους του δημοτικού μας συμβούλου (μας!) και όσα ακούστηκαν σε επίπεδο προσωπικό έχουμε να αναφέρουμε τα εξής:
Η Κοινότητα δεν κάνει διακρίσεις, αυτό μακριά από εμάς και από εμένα τον ίδιο προσωπικά. Τα ίδια που αναφέρονται στο καθ’ ένα κατά περίπτωση έχουν αναφερθεί και στο κο Γιαφάλογλου και αφορούσαν την κατάληψη δημοσίου χώρου που δεν του είχε χορηγηθεί. Του αναφέρθηκε από το 2015 όπως και σε όλες τις επιχειρήσεις και το ίδιο έγινε και το 2016. Ήδη χρησιμοποιούσε τον χώρο που του είχε ενοικιαστεί, τον ιδιόκτητο χώρο της δικής του αυλής, του κοινοχρήστου χώρου της οριζόντιας ιδιοκτησίας που βρίσκεται η επιχείρησή του και τον αύλειο χώρο της όμορης ιδιοκτησίας. Ε, άσε και 1 μέτρο ελεύθερο πεζοδρόμιο να περνά ένας άνθρωπος. Οι ίδιες λοιπόν συστάσεις γίνονταν σε όλους ανεξαρτήτως. Ουδέποτε η Κοινότητα μπήκε στη διαδικασία να πάρει μέτρα κατά αυτού όπως και άλλων πλην των 2 γνωστών εξαιρέσεων και αυτό διότι είχε να κάνει με τις σχέσεις μεταξύ δυο επιχειρήσεων και όχι για να κάνουμε τον αστυνόμο. Ότι παραινέσεις γίνονται προς τις επιχειρήσεις γίνονται για το καλό πρώτα το δικό τους και για την εικόνα που παρουσιάζουν στους επισκέπτες. Αυτή η εικόνα είναι ο τρόπος ώστε να είμαστε ως οικισμός πιο ελκυστικοί και αν ο οικισμός είναι ελκυστικός κανείς μας δεν χάνει. Αυτά όμως είναι άλλη ιστορία.
Ακόμη όσο αφορά οχλήσεις σε κατοικίες να αναφέρουμε ότι τα εν λόγω κτίρια βρίσκονται επίσης επί της κεντρικής οδού.
Όσο αφορά τα καυσαέρια τα κτίρια βρίσκονται επίσης επί του κεντρικού δρόμου.
Μη φτάσουμε στο άκρον άωτον του παραλόγου γιατί σε λίγο θα ζητάμε να σταματά το λεωφορείο του ΚΤΕΛ και να σπρώχνει ο κόσμος από πίσω για να περάσουν το σημείο.
Όσο για τις υπόλοιπες κατηγορίες περί διαχειρίσεως και λοιπών συναφών δεν αξίζει καν να ασχοληθούμε όταν αναφέρονται από αυτόν που το μόνο έργο που έχει να παρουσιάσει είναι ο εγκλωβισμός του αλιευτικού στόλου του Χωριού μας εντός του Καταφυγίου.
…αυτά!

Κοινοποιήστε στα Social Media

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Email
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ