Με ανάρτησή του στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook ο Γιάννης Αρχοντούλης, εκπαιδευτικός (γυμναστής) και πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου, αναφέρεται στο μεγάλο θέμα που βιώνει ο τόπος, το μεταναστευτικό – προσφυγικό και σχετικά με τη λειτουργία των ΔΥΕΠ. Ζητώντας την άδειά του ώστε ν’ αναδημοσιεύσουμε την ανάρτησή του θα πρέπει ν’ αναφέρουμε ότι οι σκέψεις του που αναφέρονται γραπτώς αφορούν τον ίδιο ως εκπαιδευτικό και όχι με το θεσμικό του ρόλο (πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου). Ακολουθεί αναλυτικά η ανάρτησή του:
Μερικές αλήθειες,
Μακάρι να μπορούσαν να το διαβάσουν:
O Βουλευτής Σάμου
Οι Υπουργοί Παιδείας και Μεταναστευτικής πολιτικής
Οι θεσμικοί εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης…..
Σχετικά με τους τρόπους αποσυμφόρησης των ΚΥΤ (και ειδικά της Σάμου )
1. Οι ευάλωτες οικογένειες προσφύγων να φεύγουν άμεσα προς την ενδοχώρα. Είναι τραγικό να έχεις αναγνωρισμένους ευάλωτους πρόσφυγες μέσα στα ΚΥΤ το οποίο ο χαρακτήρας του είναι για την υποδοχή και την ταυτοποίηση.
2. Οι αιτούντες επανένωσης μέσω Δουβλίνου (συνθήκη για την επανένωση οικογενειών των εισερχομένων στην Ελλάδα με τους συγγενείς τους σε ευρωπαϊκές χώρες) να πηγαίνουν αμέσως στις χώρες αυτές και όχι πρώτα σε δομές στην ενδοχώρα.
(Λέγεται ότι τουλάχιστον 20.000 πρόσφυγες, περιμένουν έγκριση του Δουβλίνου στην Ελλάδα. Σε αυτό φταίει η ΕΕ και όχι η Ελλάδα)
3. Οι αιτούντες εθελουσίας επιστροφής στην χώρα τους μέσω ΔΟΜ να φεύγουν άμεσα και όχι μετά από μήνες.
4. Οι μετανάστες από Αλγερία, Μαρόκο, Γκάνα, Μπουρούντι, Τόγκο, Μπουρκίνα Φάσο κτλ οι οποίοι δεν έχουν κανένα λόγο να είναι εδώ.. να εξετάζεται άμεσα το αίτημα τους να απορρίπτονται (εκτός κάποιων πολύ ευάλωτων περιπτώσεων) και να απελαύνονται ΑΜΕΣΑ, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες ..
Σχετικά με τις τάξεις υποδοχής:
Εννοείται να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό σαν χώρα και σαν εκπαιδευτικοί για όσο διάστημα παραμένουν τα παιδιά στο νησί μας !
Αυτό δεν σημαίνει ότι θα υπάρχει τόση μεγάλη εμπλοκή των ΜΚΟ στην επιλογή και την αντικατάσταση των παιδιών ..
Σχετικά με τις ΔΥΕΠ:
Αφού δεν οργανώσατε τις ήδη επιβαρυμένες σχολικές μονάδες του νησιού,
Πως απαιτείτε να λειτουργήσουν οι ΔΥΕΠ και μάλιστα προσπαθήσατε να το τρέξετε με την επίσκεψη της υφυπουργού Παιδείας ;
Ασχοληθείτε με τα προβλήματα των σχολείων, των εκπαιδευτικών, διαλύστε την αδιοριστία και την ελαστική εργασία, μονιμοποιήστε τους συμβασιούχους αναπληρωτές μας
Και μετά οργανώστε και τις δομές
Εμείς το σχολείο… το βλέπουμε ενιαίο και τα παιδιά είναι όλα παιδιά δικά μας ..
Εσείς τα βλέπετε επιλεκτικά !
Όλο το νησί στάθηκε στο ύψος του με το προσφυγικό ..
Αυτή τη στιγμή υπάρχει αλλοίωση του χαρακτήρα της πόλης της Σάμου, πρόβλημα στις υποδομές της, αφού ένα νοσοκομείο, τρεις παιδικές χαρές και μια παραλία δεν έφταναν για τους 10.000 κατοίκους της , πώς θα φτάσουν και για τους 4.000 μετανάστες;
Και τέλος πάντων ενημερώστε μας και για το ρόλο της Frontex ..
Φιλικά
Αρχοντούλης Ιωάννης
Εκπαιδευτικός