Ελισαίος Μαυρατζώτης: Πλέον στη Σάμο έχουμε «επαγγελματίες μετανάστες»

Ελισαίος Μαυρατζώτης: Πλέον στη Σάμο έχουμε «επαγγελματίες μετανάστες»

Για την Έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων, που συνοδεύει τον Προϋπολογισμό και είναι πραγματικά αποκαλυπτική, καθώς προκύπτει ότι από τους ελέγχους που έγιναν στη διάρκεια των προηγούμενων μηνών, οι 4 στους 10 φορείς, που μπήκαν στο μικροσκόπιο πήραν βαθμολογία «3» στα «4», κοινώς ότι απαιτούνται σημαντικές βελτιώσεις στα συστήματα τους για να θεωρηθούν λειτουργικά, μίλησε τηλεφωνικά στην πρωινή εκπομπή του Radio Café 102.4 «Ραδιοφωνικές Αναζητήσεις με τη Βιολέτα Τριπόδη», ο Δημοτικός Σύμβουλος και πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου κ. Ελισαίος Μαυρατζώτης.

Ο κ. Ελισαίος Μαυρατζώτης ανέφερε ότι οι συγκεκριμένοι έλεγχοι (που έχουν ολοκληρωθεί χωρίς κανένα πρόβλημα) αφορoύν το Κρατικό Λιμενικό Ταμείο Σάμου, προγενέστερο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου. Επίσης αναφέρθηκε στα βεβαιωμένα τέλη του πλοίου «Μυτιλήνη» της NEL Lines, την πρόταση του κ. Αντώνη Σίμου που ψήφισε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το μεταναστευτικό – προσφυγικό και ανέφερε επίσης ότι στη Σάμο βρίσκονται «επαγγελματίες πρόσφυγες». Αναλυτικά τα όσα είπε ο κ. Ελισαίος Μαυρατζώτης:

«Η εισαγγελική έρευνα αφορά μια παλιά υπόθεση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, την εποχή που ήταν Κρατικό Λιμενικό Ταμείο. Ο έλεγχος που είχε διαταχθεί τότε, είναι σ’ εξέλιξη όλο αυτό το διάστημα και το τελευταίο τρίμηνο είχαν έρθει ακόμα δύο κυρίες από την Κρήτη οι οποίες πραγματοποίησαν το τελευταίο στάδιο του ελέγχου που αφορούσε την προηγούμενη δεκαετία σε έσοδα-έξοδα. Εκεί υπήρχαν κάποιες καταγγελίες που είχαν γίνει το 2013 για το θέμα των λιμενικών τελών του 5% ή των 0,30 λεπτών του ευρώ ανά εισιτήριο, που δεν αποδίδονταν. Ο έλεγχος είχε γίνει, είχε βγει το πόρισμα το 2014 οπότε και τα βρήκε όλα εντάξει. Και είναι σε εξέλιξη τώρα γιατί δεν είχε γίνει ολοκλήρωση όλων των τότε ετών».

«Για να ξεκαθαρίσουμε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2012 και οι έλεγχοι ως νομικό πρόσωπο, αφορούν το Κρατικό Λιμενικό Ταμείο τα προηγούμενα χρόνια. Ότι μας ζητήθηκε από τον έλεγχο έχουμε παραδώσει όλα τα στοιχεία κανονικά δεν υπάρχει πάντως κανένα θέμα όσο αφορά τις Διοικήσεις. Την προηγούμενη διοίκηση αλλά και την τωρινή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου».

«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο όσο αφορά τη χρέωση των τελών των εισιτηρίων και το 5% βγαίνει από την αξία του εισιτηρίου που εκάστοτε πλοιοκτήτης μπορεί να ορίζει μόνος του και αυτό γίνεται κατανοητό. Εμείς έχουμε λάβει υπόψη μας το εξής: Ότι εισιτήριο που εκδίδεται από την Ελλάδα προς την Τουρκία, από Σάμο δηλαδή προς Τουρκία χρεώνονται όλα με 5%. Αυτοί που έρχονται από Τουρκία στη Σάμο και εκδίδονται τα εισιτήρια σε ξένη χώρα, εισπράττουμε 0,30 λεπτά του ευρώ το κεφάλι. Αυτό λοιπόν αποδίδεται κανονικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια και το ποσό αποδίδεται με κάθε νόμιμη επιφύλαξη, έτσι ώστε οποιοσδήποτε έλεγχος η δικαστήριο γίνει και βγάλει κάτι άλλο».

«Για τα χρόνια εκείνα, νομίζω ότι έχει γίνει ήδη ο έλεγχος και το τελευταίο στάδιο νομίζω ότι έγινε ακριβώς πριν από τρεις μήνες, όταν είχαν έρθει οι δύο κυρίες από την Κρήτη, έλεγξαν τα πάντα σε όλα τα Λιμεναρχεία, Καρλόβασι, Βαθύ και Πυθαγόρειο, πήραν τα έγγραφα όλα από την υπηρεσία και επειδή αφορά και το Κρατικό Λιμενικό Ταμείο της Ικαρίας, νομίζω ότι θα ζητηθούν και από εκεί στοιχεία, αν δεν έχουν ζητηθεί».

«Η αποχώρηση του πλοίου «Μυτιλήνη» την ημέρα από το λιμάνι Καρλοβάσου στις 30 Ιουνίου του 2016, υπήρχε το χρέος προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο 286 χιλιάδες ευρώ, τα οποία βεβαιώθηκαν στην εφορία από το Λιμενικό Ταμείο και από το Δήμο Σάμου, ώστε να μπορέσει να τα διεκδικήσει αμέσως σε οποιαδήποτε εκκαθάριση ή πώληση της εταιρείας ή των περιουσιακών της στοιχείων».

«Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σάμου που πέρασε, ψήφισα την πρόταση του κυρίου Αντώνη Σίμου γιατί απλά ήταν πιο κοντά στις δικές μου απόψεις και δεν ήθελα να καταθέσω μία άλλη διαφορετική τρίτη πρόταση η οποία περίπου θα ήταν η ίδια. Να το ξεκαθαρίσω. Η Ελλάδα έχει υπογράψει κάποιες συμφωνίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει πάρει κάποια χρήματα για να έχει κάποια hot spot και αυτά να είναι σε αξιοπρεπείς συνθήκες κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στη δική μας περίπτωση και ειδικά στη Σάμο. Όσο αφορά τη διαχείριση του μεταναστευτικού προβλήματος έχω πει και στο παρελθόν ότι τον ανθρωπισμό τους οι Σαμιώτες τον έχουν δείξει πολλές φορές και σε μεγάλο βαθμό όλα αυτά τα χρόνια που δεν είναι μόνο από το 2015. Από το 2000 έρχεται το μεταναστευτικό στη Σάμο, έχουν δείξει οι Σαμιώτες πόσο άνθρωποι είναι, αλλά αυτή τη στιγμή η ιστορία πλέον έχει στοχοποιηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Γιατί εδώ στη Σάμο έχουμε ανθρώπους από πάρα πολλές χώρες που δεν είναι εμπόλεμες ζώνες. Είναι από Λατινική Αμερική, από Αφρική, είναι πολλές χώρες και γενικά βλέπουμε από δω και πέρα ότι έχουμε να κάνουμε με «επαγγελματίες μετανάστες».

00MavratzotisE

«Θεωρώ ότι ο ομφάλιος λώρος για να σταματήσουν οι ροές είναι η όποια δομή, γιατί πρέπει να υπάρχει δομή για να το αντιμετωπίσεις το πρόβλημα, να είναι κλειστού τύπου. Θεωρώ ότι μέσα σε δέκα, δεκαπέντε μέρες πρέπει να υπάρξει μια άμεση αποσυμφόρηση κάποιων χιλιάδων ατόμων, είναι κατεπείγουσα, να φύγουν κάποιοι άνθρωποι από δω όπως έφυγαν από τη Μυτιλήνη και την ίδια ώρα να καθίσουμε όλοι να σχεδιάσουμε, να δούμε τι είναι αυτό το κέντρο που έχουμε. Αν είναι να κάνουμε κάπου αλλού ή οτιδήποτε άλλο. Πρώτα πρέπει να γίνει η αποσυμφόρηση σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Πρέπει να φύγει πολύ μεγάλος αριθμός ανθρώπων».

«Δεν μπορεί κάποιος να έρχεται στις 9:00 το πρωί στο λιμάνι, να φτάνει με τα σκάφη της Frontex και στις 10:00 να βγάζει selfie στην πλατεία Πυθαγόρα, να τη στέλνει στον τόπο του και να λέει ότι είμαι ελεύθερος. Με τα όσα τελευταία δήλωσε ο Δημήτρης Βίτσας δεν νομίζω ο Δήμος να έχει κάποια αντιτρομοκρατική υπηρεσία και να μπορεί να φυλάξει τα σύνορά μας».

00VKDGROUP

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Samostoday

Παρόμοια Άρθρα