Τα πιο όμορφα κλασσικά αυτοκίνητα είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Σάμου το Σαββατοκύριακο 15 και 16 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια του αγώνα Ιστορικών Αυτοκινήτων με την ονομασία “Tour de Samos 2019”. Πρόκειται για αγώνα φιλικού χαρακτήρα, ακρίβειας και όχι ταχύτητας, που διεξήχθη σε δύο σκέλη (Σάββατο και Κυριακή, με διαφορετικές διαδρομές) σε δρόμους κανονικής κυκλοφορίας, με πλήρη τήρηση του ΚΟΚ και χωρίς να χρειαστεί να ληφθούν ειδικά μέτρα για την κίνηση των υπολοίπων οχημάτων.
Δεκάδες υπέροχα αυτοκίνητα άλλων δεκαετιών, κάλυψαν περίπου 200 χιλιόμετρα με 8 regularity ειδικές διαδρομές και πέρασαν μπροστά από τα περισσότερα σημεία ιστορικού και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος της Σάμου, καθώς και από πανέμορφα παραθαλάσσια και ορεινά τοπία του νησιού. Μετά τον απαραίτητο τεχνικό και διοικητικό έλεγχο και την παραλαβή του συνοδευτικού υλικού που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (14/06), τα οχήματα παρέμειναν παρατεταγμένα στο χώρο του λιμένα Καρλοβάσου ώστε να τ’ απολαύσουν από κοντά οι επισκέπτες και οι κάτοικοι.
Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε το Σάββατο 15 Ιουνίου, στις 11:00 από το νέο λιμάνι Καρλοβάσου. Η διαδρομή της πρώτης αυτής ημέρας ήταν η εξής: Μαραθόκαμπος, Όρμος, Κουμέικα, Πλάτανος, Άγιοι Θεόδωροι, Μαραθόκαμπος, Ισώματα, Λιμνιώνας, Δρακαίοι (Ανασυγκρότηση). Η επανεκκίνηση του 1ου οχήματος έγινε στις 15:00 και η διαδρομή που ακολουθήθηκε ήταν η εξής: Λιμνιώνας, Ισιώματα, Όρμος, Λέκκα, Λιμάνι Καρλοβάσου, όπου ο τερματισμός του τελευταίου οχήματος έγινε στις 16:30 και καλύφθηκαν περίπου 114,88 χιλιόμετρα.
Την Κυριακή 16 Ιουνίου, η εκκίνηση δόθηκε και πάλι στο Καρλόβασι στις 11:00 και στη συνέχεια η διαδρομή ήταν η εξής: Βαθύ, Μυτιληνιοί, Χώρα, Μαυρατζαίοι Μονή Τιμίου Σταυρού όπου έγινε και η ανασυγκρότηση. Η επανεκκίνηση του 1ου οχήματος έγινε στις 14:00 και η διαδρομή που ακολουθήθηκε ήταν η εξής: Κουμαδαραίοι, Πύργος, Σπαθαραίοι, Παγώνδας, Πυθαγόρειο. Ο τερματισμός του τελευταίου οχήματος έγινε στις 16:01, ενώ καλύφθηκε διαδρομή περίπου 94,76 χιλιομέτρων.
Ο αγώνας συνδιοργανώθηκε από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτων Κορίνθου και τη TRISKELION, υπό την έγκριση της Επιτροπής Αγώνων Αυτοκινήτου της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος και διεξάγεται σύμφωνα με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα της FIA και τον ΕΑΚ Ιστορικών Αυτοκινήτων, με πλήρη τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Στο «Tour De Samos 2019» δήλωσαν συμμετοχή 38 αυτοκίνητα με τα πληρώματά τους, ενώ μόνο ένα δεν πήρε τελικά μέρος λόγω τεχνικής βλάβης. Το παλιότερο αυτοκίνητο, ήταν μια JAGUAR VII M με έτος κατασκευής το 1956, ενώ τα νεότερο ένα FIAT 126 Convertible με έτος κατασκευής το 1990. Τα μικρότερο σε κυβικά αυτοκίνητο ήταν στα 500, ενώ το μεγαλύτερο μια Mercedes περίπου στα 6.900 κυβικά. Στον αγώνα υπήρξε και αυτοκίνητο που η σημερινή του αξία, επειδή πρόκειται για μια αντίκα, αγγίζει το 1.500.000 ευρώ.
Το βράδυ της Κυριακής (15/06) πραγματοποιήθηκαν οι απονομές στο λιμάνι Καρλοβάσου, σε διάφορες κατηγορίες, κάθε μία διαφορετικής δυσκολίας. Παρόντες ο βουλευτής Σάμου κ. Δημήτρης Σεβαστάκης, ο Δήμαρχος Σάμου κ. Χρίστος Σεβαστάκης, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Σάμου κ. Αντώνης Σαραντίδης, ο Διοικητής του ΑΤ Καρλοβάσου κ. Ανδρέας Βούβουνας. Επίσης παρέστησαν η πρόεδρος του ΔΟΠΠΟΝΑΣ κα Άννη Ανδρεάδου, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κα Ιωάννα Καραγιάννη και Δημήτρης Καραγιάννης και ο νέος Δήμαρχος Καρλοβάσου κ. Αλέξανδρος Λυμπέρης. Ο τέως Δήμαρχος Σάμου κ. Μιχάλης Αγγελόπουλος πήρε και αυτός μέρος με τη σύζυγό του στον αγώνα, οδηγώντας μια MERCEDES BENZ 560 SL του 1989. Μια ξεχωριστή τιμητική πλακέτα δόθηκε στον εφοπλιστή κ. Νικόλαο Σούτο, ως οδηγός που κατέχει δίπλωμα οδήγησης από το 1950 περίπου.
Μεγάλη υποστήριξη στο «Tour De Samos 2019» από τον εφοπλιστή κ. Ιωάννη Ιγγλέση και όλοι έδωσαν ραντεβού για την ερχόμενη χρονιά, με το υποθετικό αν όχι του χρόνου το 2021 σίγουρα. Να υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο “Tour de Samos” έγινε το 2017.
Ο Δήμος Σάμου υποστήριξε το Ράλλυ Αντίκα «Tour de Samos» και συνεισέφερε με διάφορους τρόπους στον αγώνα των οδηγών που διέτρεξαν όλο το νησί μας.
Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στην αρχή του άρθρου.