Αμαξάκι μου αγαπημένο. Εμείς το προσέχουμε, οι άλλοι οδηγοί το προσέχουν;

Μεγάλη επιτυχία είχαν οι εκδηλώσεις της ΕΕΔΥΕ στη Σάμο

Η καθημερινότητα κάποιες φορές μπορεί να γίνει πολύ δύσκολη ή να πάρει πολύ «στραβό» δρόμο από την μετακίνηση μέσα και έξω από την πόλη, λόγω των πολύ συχνών οδικών ατυχημάτων που συμβαίνουν, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εξαιτίας της αυξημένης κίνησης, της κούρασης, της ζέστης, της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ αλλά και από τις γενικότερες κακοτεχνίες στους δρόμους της Σάμου.

Συχνό φαινόμενο δε, οι ζημιές σε σταθμευμένα αμάξια που προκαλούν πονοκέφαλο στους ιδιοκτήτες καθώς υπάρχουν φορές που ο υπαίτιος εξαφανίζεται. Ανασφάλιστα οχήματα, διαδικασίες τρεξίματος με ασφαλιστικές, συνεργεία εφόσον βέβαια οι ζημιές είναι μονάχα υλικές, διότι δυστυχώς πολλές φορές θρηνούμε αθώα θύματα και εκεί μπαίνει ο θύτης και το θύμα σε άλλες ψυχοφθόρες διαδικασίες.

Για πολλούς το αμάξι ίσως αποτελεί και το μοναδικό στοιχείο περιουσίας, που το πονά, το λατρεύει, τον βολεύει και ειδικά στη σημερινή δύσκολη εποχή ούτε περνά η σκέψη να το αλλάξει.

Ως μέτρο πρόληψης, καθώς δεν υπάρχει οργανωμένη οδική παιδεία, θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότεροι έλεγχοι και ποινές ικανές ίσως να αποτρέψουν τυχόν παραβάσεις, τοποθέτηση ειδικών πλαστικών για ρύθμιση της ταχύτητας, η χρήση ζώνης και κράνους , αλλά κυρίως η αμέριστη προσοχή των οδηγών. Το τιμόνι δεν αποτελεί κομμάτι επίδειξης ισχύος και επιβολής, ούτε η υπερβολική ταχύτητα ένδειξη υπεροχής και μαγκιάς.

Προσέχουμε για να έχουμε γιατί κάθε ζωή είναι πολύτιμη!

Ελένη Χατζηγεωργίου

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε χρήσιμες πληροφορίες σε περίπτωση ατυχήματος.

Σενάριο 1ο: Καλούμε επιτόπου αστυνομία και ασφαλιστική

Οι πρώτες κινήσεις που πρέπει να κάνουμε όταν εμπλακούμε σε οποιαδήποτε μικροσύγκρουση-ατύχημα είναι να καλέσουμε την αστυνομία (τροχαία) να καταγράψει το συμβάν και παράλληλα την ασφαλιστική μας για να γίνει άμεση καταγραφή-δήλωση. Στην περίπτωση που η σύγκρουση έχει μόνο υλικές ζημιές, μόνο η παρουσία των ασφαλιστικών των εμπλεκόμενων οχημάτων και η συμπλήρωση των απαραίτητων δηλώσεων αρκεί, χωρίς να απαιτείται και η καταγραφή του συμβάντος από την τροχαία.

Προσοχή: Ακόμη και εάν τα δύο αυτοκίνητα είναι ασφαλισμένα σε εταιρείες που συμμετέχουν στο φιλικό διακανονισμό, μπορεί μεν να συμπληρωθεί επιτόπου το σχετικό έγγραφο, όμως θα πρέπει και πάλι να καλέσουμε στο συμβάν την ασφαλιστική μας.

Σενάριο 2ο: Δεν καλούμε αστυνομία/ασφαλιστική, αλλά ανταλλάσσουμε στοιχεία

Στην περίπτωση τώρα που για κάποιους έκτακτους λόγους δεν μπορούμε να κάνουμε τα παραπάνω, τότε μέσω του κινητού μας μπορούμε να φωτογραφίσουμε τις ζημιές και στα δύο αυτοκίνητα, να βγάλουμε επίσης φωτογραφίες από τις άδειες κυκλοφορίας και τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και παράλληλα να ανταλλάξουμε στοιχεία (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο κ.λπ.) με τον έτερο εμπλεκόμενο οδηγό. Στη συνέχεια και όσο πιο άμεσα μπορούμε, κάνουμε τη δήλωση στην ασφαλιστική.

Ωστόσο, η περίπτωση αυτή έχει αρκετό ρίσκο – δείτε στο αμέσως επόμενο σενάριο – και δεν είναι η ενδεδειγμένη αντιμετώπιση της όλης κατάστασης.

Σενάριο 3ο: Δεν καλούμε αστυνομία/ασφαλιστική και τα στοιχεία είναι ψευδή/δεν παραδέχεται ο οδηγός το ατύχημα

Όπως είπαμε και παραπάνω, η απλή ανταλλαγή στοιχείων/φωτογραφίες κ.λπ. εμπεριέχει αρκετό ρίσκο, αφού στη συνέχεια ενδέχεται ο άλλος οδηγός να μην παραδέχεται τη συμμετοχή του στο ατύχημα ή να μας έχει δώσει ψευδή στοιχεία. Σε αυτή την περίπτωση εμείς θα πρέπει να κάνουμε κανονικά τη δήλωσή μας στην ασφαλιστική και εφόσον είναι δυνατόν, να έχουμε πάρει στοιχεία και από τυχόν μάρτυρες του συμβάντος. Στη συνέχεια, θα πρέπει να κινηθούμε δικαστικά εναντίον του οδηγού.

Προσοχή: Εάν τα στοιχεία του έτερου οδηγού είναι ψευδή και δεν έχουμε φωτογραφίες, αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, μάρτυρες από το συμβάν κ.ο.κ.

Σενάριο 4ο: Το έτερο εμπλεκόμενο όχημα/οδηγός φεύγει από το συμβάν

Αυτή είναι η χειρότερη περίπτωση: Μετά τη μικροσύγκρουση ο οδηγός του άλλου οχήματος σηκώνεται και φεύγει, αφήνοντάς μας στα κρύα του λουτρού. Και εδώ, το πιο σημαντικό είναι να είμαστε ψύχραιμοι και να κάνουμε τις απαραίτητες κινήσεις που θα μας βοηθήσουν να βρούμε το δίκιο μας. Θα πρέπει λοιπόν να καταγράψουμε όσα περισσότερα στοιχεία είναι δυνατόν από το άλλο όχημα (πινακίδα κυκλοφορίας, μάρκα/μοντέλο, χρώμα), ενώ μεγάλο ρόλο θα παίξουν και τυχόν μάρτυρες από το συμβάν.

Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσουμε στη συνέχεια είναι να καλέσουμε επί τόπου την τροχαία για να καταγράψει το συμβάν και να πάρει καταθέσεις από τους μάρτυρες, ενώ κάνουμε επιτόπου τη δήλωση στην ασφαλιστική μας.

Προσοχή: Εάν δεν προλάβουμε να πάρουμε την πινακίδα του άλλου οχήματος, τότε όπως καταλαβαίνετε, τα πράγματα δυσκολεύουν…

Σενάριο 5ο: Το όχημα με το οποίο τρακάραμε είναι ανασφάλιστο

Σε αυτή την περίπτωση είναι υποχρεωτική η επίσημη καταγραφή του συμβάντος από την τροχαία (και φυσικά και από την ασφαλιστική), ώστε να ενεργοποιηθεί στη συνέχεια η κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα που υπάρχει πλέον σχεδόν σε όλα τα συμβόλαια ασφάλισης του αυτοκινήτου και φροντίζει για την αποζημίωσή μας. Παράλληλα, η τροχαία θα πάρει τις πινακίδες του άλλου αυτοκινήτου και θα φροντίσει να επιβάλει στον οδηγό και το σχετικό πρόστιμο. Σε περίπτωση που η υπαιτιότητα είναι δική μας, και πάλι απαιτείται τουλάχιστον η επί τόπου δήλωση-καταγραφή από την ασφαλιστική.

Τότε ακόμη και δικαστικά θα είναι πολύ δύσκολο να βρούμε το δίκιο μας.

00Elia

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Single Post Samostoday
Single Post Samostoday
Single Post Samostoday
Single Post Samostoday

Follow us on Social Media

Τελευταία Νέα

Τα νέα μας στο Email σου

Γράψου στο εβδομαδιαίο Newsletter

Μη χάνεις τα σημαντικότερα νέα του νησιού σου

Κατηγορίες

Samostoday

Παρόμοια Άρθρα

Κορονοϊός: 150 νέα κρούσματα στην Ελλάδα. Δείτε που εντοπίστηκαν

Κορονοϊός: 416 νέα κρούσματα στην Ελλάδα. 18 κρούσματα στην Π.Ε. Σάμου, εκ των οποίων 16 συνδέονται με γνωστές συρροές

Σε γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη ο ΕΟΔΥ για την πορεία της πανδημίας κορονοϊού στην Ελλάδα, αναφέρονται τα εξής: “Σήμερα ανακοινώνουμε 416 νέα κρούσματα του νέου

Περισσότερα »