Με όλες τις τιμές πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις εορτασμού, στο Στρατόπεδο «ΤΧΗ (ΠΖ) ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΠΟΥΛΜΑΝ», περιοχή Μαλαγάρι Σάμου, για τη μνήμη του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, Μεγαλομάρτυρα και Προστάτη του Στρατού Ξηράς (πλην Πυροβολικού).
Παρόντες στις εκδηλώσεις εορτασμού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σάμου και Ικαρίας κ.κ. Ευσέβιος, ο βουλευτής Σάμου κ. Χρ. Στεφανάδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου κ. Β. Πανουράκης, η Αντιπεριφερειάρχης Ανάδειξης και Προώθησης Προϊόντων Β. Αιγαίου κ. Άννη Ανδρεάδου, ο Δήμαρχος Αν. Σάμου κ. Γ. Στάντζος, επίσης εκπρόσωποι των Όπλων και Σωμάτων Ασφαλείας αλλά και αρκετός κόσμος.
Τη δοξολογία, ανάγνωση Ημερήσιας Διαταγής του Αρχηγού ΓΕΣ, Αντιστρατήγου Άγγελλου Χουδελούδη
και την κατάθεση στεφάνου από τον Ταξίαρχο Διοικητή της 79 ΑΔΤΕ κ. Σπυρίδων Παπαγεωργίου, ακολούθησε η παρουσίαση του στρατιωτικού εξοπλισμού από ειδικευμένο προσωπικό, ενώ άξιος οικοδεσπότης ο Ταξίαρχος Διοικητής της 79 ΑΔΤΕ κ. Σπύρος Παπαγεωργίου. Επίσης αντιπροσωπεία των Εθνοφυλάκων ετοίμασε την «παραδοσιακή γιορτή» και μοιράστηκε στους παρευρισκομένους.
Το απολυτίκιο του Αγίου Γεωργίου
Ως των αιχμαλώτων ελευθερωτής
και των πτωχών υπερασπιστής,
ασθενούντων ιατρός, βασιλέων υπέρμαχος,
τροπαιοφόρε, μεγαλομάρτυς Γεώργιε,
πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ
σωθήναι τα ψυχάς ημών.
Τα αποδοθέντα εις τον Άγιο θαύματα είναι πάμπολλα, μερικά από τα οποία παράδοξα και παράλογα. Από τον 9ο αιώνα κιόλας, ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Νικηφόρος Α’ αναγκάστηκε να τα αποδοκιμάσει δημοσίως ως «τερατώδεις λήρους» και «φλυαρίας ανάμεστα». Το πλέον υμνηθέν θαύμά του είναι η Δρακοκτονία, που όμως ως μύθος προϋπήρχε. Σύμφωνα με την παράδοση, στα περίχωρα της Κυρήνης, περιοχή της σημερινής Λιβύης, υπήρχε ένα δράκος που παραφύλαγε σε μια πηγή και εμπόδιζε την ύδρευση του χωριού, ενώ κατέτρωγε τους περαστικούς. Για να εξευμενίσουν τον δράκο, οι χωρικοί του έστελναν κάθε μέρα ως τροφή από ένα παιδί, το οποίο επέλεγαν δια κλήρου. Ο Θεός τους λυπήθηκε κι έστειλε τον Άγιο Γεώργιο για να εξολοθρεύσει τον δράκο, σε μία ημέρα που ήταν έτοιμος να καταβροχθίσει την όμορφη μοναχοκόρη του τοπικού άρχοντα. Ο Άγιος, μετά από φοβερή μονομαχία με τον δράκο, τον σκότωσε κι έσωσε την ωραία κόρη. Τότε, ο πατέρας της, αλλά και όλο το χωριό που ήταν ειδωλολάτρες, βαπτίστηκαν Χριστιανοί.
Το θαύμα αυτό αποδίδεται στην επιβίωση ενός πανάρχαιου εθίμου, της προσφοράς ανθρωποθυσιών στους δαίμονας, που καραδοκούσαν στις πηγές των υδάτων. Ο λαογράφος Νικόλαος Πολίτης το θεωρεί ως αναβίωση του αρχαίου μύθου του Περσέα, που έσωσε την Ανδρομέδα από τέρας. Ο μύθος ήταν ακόμη ζωντανός στην περιοχή της Καππαδοκίας, όπου έδρασε και μαρτύρησε ο Γεώργιος. Η Δρακοκτονία του Αγίου Γεωργίου δεν αναφέρεται στους αρχικούς Βίους του Αγίου, γι’ αυτό και μέχρι τον 12ο αιώνα η εκκλησιαστική εικονογραφία τον παρουσιάζει πεζό και όχι επί λευκού ίππου να διατρυπά με το δόρυ του τον δράκο, όπως επικράτησε να εικονίζεται αργότερα.
Ο Μεγαλομάρτυς Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος είναι ο προστάτης-Άγιος: της Αγγλίας, των χριστιανών της Παλαιστίνης, της Βηρυτού, της Γεωργίας, του βουλγαρικού Στρατού, της Καταλανίας, του Ελληνικού Πεζικού, των Μασόνων, των Προσκόπων, των Σταυροφόρων και της στάνης.
Πηγή: www.sansimera.gr