Ανδρόνικος Βακεντής: «Οι μαθητές να μένουν σταθεροί στα όνειρά τους με επιμονή και υπομονή και να προσπαθούν για αυτά»

Απογοήτευσαν οι Κροάτες

Με τα γκολ στο ντέρμπι μίσους!

Γράφει ο Αντώνης Κόκκινος Τα πιο ψαγμένα προγνωστικα στοιχηματος για σημερα Θα το κάνω για γούρι μου φαίνεται να γράφω τη στήλη πριν γίνει το

Ακόμα δύο θάνατοι από Covid-19

Προκήρυξη πέντε θέσεων (ΤΕ) στο Γενικό Νοσοκομείου Σάμου

Ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε η με αριθμό 2Κ/2024 Προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π. (Φ.Ε.Κ. 12/τ.Α.Σ.Ε.Π./23.04.2024 και 15/τ.Α.Σ.Ε.Π./08.05.2024) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας οκτακοσίων δέκα επτά (817) θέσεων μόνιμου προσωπικού σε φορείς

H «Ηδύλη» υποδέχθηκε τα Χριστούγεννα με τραγούδι και αφήγηση

Συναυλίες Συλλόγου Μουσικής & Πολιτισμικής Δημιουργίας «Ηδύλη» με τίτλο “Ήχοι και χρώματα του κόσμου”.

Ένα μουσικό και ποιητικό ταξίδι σε διαφορετικές κουλτούρες της γης που θα πραγματοποιήσει ο Σύλλογος «Ηδύλη» αυτή την άνοιξη. Τραγούδια από Ελλάδα, Σερβία, Αφρική, Αμερική,

Ανδρόνικος Βακεντής: «Οι μαθητές να μένουν σταθεροί στα όνειρά τους με επιμονή και υπομονή και να προσπαθούν για αυτά»

Πριν μερικές μέρες ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, έπειτα από τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2023. Για ορισμένους μαθητές/τριες οι πόρτες άνοιξαν, για κάποιους άλλους όχι, αλλά όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δίνεται και η δεύτερη ευκαιρία.

Το επίπεδο επιτυχίας των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το έτος, την περιοχή και το επίπεδο εκπαίδευσης. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν κάθε χρόνο λόγω ποικίλων παραγόντων, όπως η δυσκολία των εξετάσεων, οι αλλαγές στα θέματα, οι εκπαιδευτικές πολιτικές και πολλοί άλλοι παράγοντες.

To Samostoday.gr έθεσε ορισμένες ερωτήσεις στον πρωτοετή φοιτητή πλέον Ανδρόνικο Βακεντή προερχόμενο από το ΕΠΑΛ Σάμου, ο οποίος εισήχθη 2ος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Ακολουθούν οι ερωτήσεις – απαντήσεις.

SamosToday: Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να διαλέξεις τη φοίτησή σου στο ΕΠΑΛ και όχι στο ΓΕΛ;

Α. Β.: Στο τέλος της Τρίτης Γυμνασίου όλοι οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ποιο τύπο σχολείου θ’ ακολουθήσουν. Επειδή έχει καταρριφθεί ο μύθος ότι στο ΕΠΑΛ πηγαίνουν οι πιο αδύναμοι μαθητές και επειδή γνώριζα από μικρή ηλικία τα πράγματα που μου αρέσουν και περίπου με τι ακριβώς ήθελα ν’ ασχοληθώ, επέλεξα το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) λόγω των μαθημάτων ειδικότητας τα οποία ήταν πιο εξειδικευμένα από του Γενικού Λυκείου στον τομέα που μ’ ενδιέφερε.

SamosToday: Τι σ’ έκανε να επιλέξεις ώστε να σπουδάσεις στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών;

Α. Β.: Μέσα από συνειδητοποιημένη σκέψη στον τομέα που θέλω ν’ ασχοληθώ (τα ναυτιλιακά) και λόγω της νησιωτικής καταγωγής μου, προσανατολιζόμουν προς σχολές αυτής της κατεύθυνσης. Συζητώντας τα τελευταία χρόνια με ανθρώπους που ασχολούνται με τη ναυτιλία αλλά και βλέποντας τις εξελίξεις με τα ναυπηγεία και τη ναυτιλία τουλάχιστον στην Ελλάδα μ’ έκανε πιο σίγουρο για την επιλογή μου.

SamosToday: Ο ρόλος της οικογένειάς σου ποιος ήταν ειδικά την τελευταία χρονιά (Γ΄Λυκείου) που γνωρίζουμε όλοι μας ότι είναι και η πιο κρίσιμη χρονιά;

Α. Β.: Θεωρώ πως η υποστήριξη της οικογένειάς μου αποτελεί τη βάση της επιτυχίας. Η οικογένειά μου με στήριξε σε όλη αυτή τη κρίσιμη χρόνια της Γ’ Λυκείου βοηθώντας με να ξεπεράσω όλα τα δύσκολα και αγχωτικά προβλήματα που συναντά κάθε παιδί στην Γ’ Λυκείου. Ακόμα την ευχαριστώ για τη βοήθεια, την υποστήριξη και την ηρεμία που μου πρόσφερε όλον αυτόν τον καιρό, τόσο στις δύσκολες όσο και στις ευχάριστες στιγμές και που ήταν κάθε στιγμή δίπλα μου.

Ανδρόνικος Βακεντής: «Οι μαθητές να μένουν σταθεροί στα όνειρά τους με επιμονή και υπομονή και να προσπαθούν για αυτά»

SamosToday: Ποια είναι τα αγαπημένα σου μαθήματα ή κατευθύνσεις στο πρόγραμμα σπουδών;

Α. Β.: Αγαπημένα μαθήματα είναι σίγουρα τα μαθήματα θετικών σπουδών όπως μαθηματικά, αλλά μέσω το ΕΠΑΛ γνώρισα πολύ ενδιαφέροντα μαθήματα όπως το πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του ναυτικού δικαίου αλλά και η Ναυσιπλοΐα.

SamosToday: Ποιες είναι οι δυνατότητες απασχόλησης που σε ενδιαφέρουν μετά την αποφοίτηση;

Α. Β.: Το τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών προσφέρει πολλές επαγγελματικές επιλογές μετά την αποφοίτηση. Προσωπικά δεν έχω κατασταλάξει ακόμα σε ποιον τομέα θέλω ν’ ασχοληθώ, καθώς πιστεύω ότι με τον καιρό θα γνωρίσω πολλά νέα πράγματα στο πανεπιστήμιο.

SamosToday: Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που είχες αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής στις σπουδές σου;

Α. Β.: Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισα ήταν η όλη προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις αφού ήθελα σίγουρα να πετύχω το στόχο μου και να περάσω στο πανεπιστήμιο αλλά και ταυτόχρονα έπρεπε να διαχειριστώ την πίεση και τις απαιτήσεις των μαθημάτων αυτής της χρονιάς. Δεν ήθελα όμως ν’ αφήσω πράγματα που μ’ ευχαριστούν, όπως να ασχολούμαι με τον αθλητισμό και να έχω προσωπικό χρόνο.

SamosToday: Πώς φαντάζεσαι την ακαδημαϊκή ζωή στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών;

Α. Β.: Σίγουρα ξεκινά ένας νέος κύκλος με νέες εμπειρίες, νέα πρόσωπα και διαφορετικό περιβάλλον. Θέλω να πιστεύω ότι η ακαδημαϊκή ζωή θα αποτελέσει τον προθάλαμο της επαγγελματικής μου εξέλιξης και κακά τα ψέματα όλοι γνωρίζουμε ότι η επαγγελματική πορεία ενός ανθρώπου συμβάλει σε σημαντικό βαθμό στην μελλοντική του ευτυχία.

SamosToday: Πώς σκέφτεσαι να οργανώσεις το χρόνο σου για να αντιμετωπίσεις το φοιτητικό πρόγραμμα και τις υποχρεώσεις σου;

Α. Β.: Αρχικά πρέπει να δώσω έμφαση στις υποχρεώσεις μου αντιμετωπίζοντάς τες με όσο το δυνατό μεγαλύτερη επιτυχία. Όπως και στην προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις έτσι και τώρα θέλω να συνεχίσω τον αθλητισμό και να έχω το δικό μου προσωπικό χρόνο σ’ ένα πρόγραμμα που θα με βοηθάει να αποδώσω καλύτερα στο στόχο μου χωρίς να με απομακρύνει από πράγματα βασικά του χαρακτήρα μου.

Ανδρόνικος Βακεντής: «Οι μαθητές να μένουν σταθεροί στα όνειρά τους με επιμονή και υπομονή και να προσπαθούν για αυτά»

SamosToday: Σε βοήθησε κάποιος να επιλέξεις τη συγκεκριμένη σχολή;

Α. Β.: Ναι με βοήθησε. Οι συζητήσεις κατά καιρούς τόσο με άτομα του συγκεκριμένου τομέα όσο και με άτομα τα οποία σέβομαι και εκτιμώ τις γνώσεις και την εμπειρία τους με έκανε να επιλέξω τη συγκεκριμένη σχολή και να είμαι πιο σίγουρος στην επιλογή μου.

SamosToday: Πώς βλέπεις το ρόλο της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών στον κόσμο της τεχνολογίας και της βιομηχανίας;

Α. Β.: Γενικότερα η ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο συγκεκριμένα υπήρχε και θα υπάρχει, θ’ αλλάζει και θα εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Όσον αναφορά το συγκεκριμένο τμήμα πιστεύω στις δυνατότητες που έχει και θα με βοηθήσει να βρίσκομαι μέσα στις εξελίξεις και στις αλλαγές τις ναυτιλίας τόσο στην Ελλάδα λόγω των εξελίξεων με τα ναυπηγεία όσο και στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία πάντα χρειάζεται κόσμο σε όλα τα τμήματα.

SamosToday: Αν δεν κατάφερνες να εισαχθείς στη συγκεκριμένη σχολή, ποια ήταν η άλλη σου επιλογή και αν θα ξαναεπιχειρούσες πάλι για τη συγκεκριμένη σχολή.

Α. Β.: Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα δηλώσει άλλη σχολή καθώς ήθελα μόνο αυτό το τμήμα . Αν δεν κατάφερνα να εισαχθώ θα ξαναεπιχειρούσα να δώσω πανελλήνιες δηλώνοντας το ίδιο τμήμα.

SamosToday: Ποιες είναι οι συμβουλές που θα έδινες σε νέους μαθητές που ετοιμάζονται να δώσουν πανελλήνιες;

Α. Β.: Αρχικά Θα συμβούλευα τους μαθητές να μένουν σταθεροί στα όνειρά τους με επιμονή και υπομονή και να προσπαθούν για αυτά. Από την προσωπική μου εμπειρία πιστεύω ότι κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας θα πρέπει να διατηρηθεί η απαραίτητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και διαβάσματος που θα πρέπει να έχει ο μαθητής και μεθοδικά να ιεραρχήσει προτεραιότητες. Ακόμα και σε περίπτωση ενός μη επιθυμητού αποτελέσματος θα πρέπει να διατηρήσει ψηλά την ψυχολογία του αφού μπορεί να διαλέξει άλλους δρόμους δίχως απογοήτευση και να επαναλάβει την προσπάθειά του.

*** Το παραπάνω άρθρο είναι αφιερωμένο σε όλους τους μαθητές, αλλά και στις μαθήτριες  που πέτυχαν τους στόχους τους και εισήλθαν σε σχολή της επιθυμίας τους.

*** Είναι αφιερωμένο σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες που δεν πέτυχαν τους στόχους που είχαν θέσει, αλλά δίχως απογοήτευση μπορούν ν’ επαναλάβουν τις προσπάθειές τους.

*** Είναι αφιερωμένο σε γονείς, καθηγητές (δημόσιο – ιδιωτικό τομέα) που βοήθησαν τα παιδιά να εκπληρώσουν τους στόχους τους.

Κοινοποιήστε στα Social Media

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Email
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ